kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به پناهگاه سازمان ملل در غزه

در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه تحت نظر سازمان ملل متحد در غزه 16 نفر شهید و 200 نفر مجروح شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، بمباران پناهگاه سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در روز گذشته در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه به کشته و زخمی شدن 216 نفر از جمله تعدادی از کارکنان سازمان ملل منجر شد.
هزاران فلسطینی برای نجات جان خود از بمباران‌های شدید اسرائیل به مدرسه‌ای که توسط آنروا به پناهگاه تبدیل شده بود پناه آورده بودند.
آنروا از رژیم صهیونیستی خواسته بود که اجازه دهد این سازمان پناهگاه بیت حانون را تخلیه کند اما اسرائیل بدون پاسخ به سازمان ملل پناهگاه را بمباران کرد که در نتیجه ده‌ها فلسطینی که اکثر آنان زن و کودک بودند شهید شدند.
اسرائیل پیش از این نیز بارها به مدارسی که توسط «آنروا» اداره می‌شدند حمله کرده است.
در بمباران روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز 16 فلسطینی شهید و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. به این ترتیب شمار قربانیان فلسطینی بمباران‌های اسرائیلی به نوار غزه به 821 نفر و تعداد مجروحان به 5250 نفر رسیده است. بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد تنها به اعلام این خبر بسنده کرد و موضع جدی در قبال بمباران مدرسه متعلق به سازمان ملل متحد نگرفت و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، چنین حادثه‌ای نیاز جدی به آتش‌بس بین اسرائیل و غزه را نشان می‌دهد.
از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به تشریح جزئیات طرح جان‌کری وزیر خارجه آمریکا برای توقف جنگ غزه و مذاکرات میان جنبش حماس و تل‌آویو خبر داد. به موجب این طرح به مدت یک هفته آتش‌بس برقرار می‌شود و طی این مدت حماس و رژیم صهیونیستی مذاکرات مستقیمی خواهند داشت و در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی اطراف نوار غزه باقی می‌ماند و به عملیات تخریب تونل‌ها ادامه خواهد داد.
کری به حماس نیز وعده داد به حصر غزه پایان دهد. آحارونوت نوشت، قرار است قطر و ترکیه از موضع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در قبال طرح کری آگاه شوند و کابینه اسرائیل نیز این طرح را بررسی کند.
این در حالی است که سامی ابوزهری سخنگوی حماس اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور ضمنی به شکست عملیات نظامی در غزه اعتراف کرده است.
وی افزود، اظهارات نتانیاهو درباره نبود ضمانت‌های  کافی برای موفقیت کامل در غزه به معنای اعتراف ضمنی وی به شکست در غزه است.
نتانیاهو پیشتر گفته بود که نمی‌توان تحقق پیروزی کامل در غزه را تضمین کرد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت، حماس و جهاد اسلامی هم‌اکنون پیروز میدان جنگ هستند و ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند.
تحلیلگر این روزنامه در مقاله‌ای اظهار داشت، تاکتیک‌ها و نقشه‌های تل‌آویو برای موفقیت در جنگ غزه تاکنون موثر نبوده، و عملیات نظامی فایده‌ای نداشته است.وی افزود: عملیات زمینی هم به پیروزی ارتش اسرائيل منجر نشده و تعدادی از بهترین نظامیان و افسران که ستون ارتش به حساب می‌آمدند کشته شده‌اند.
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد، ارتش اسرائیل در وضعیت رعب و وحشت در زمین غزه به سر می‌برد و سربازان هر روز با وضعی متفاوت از گذشته در جنگ‌های غزه روبه‌رو می‌شوند.
این شبکه از وضعیت روحی سربازان اسرائيلی که با رزمندگان مقاومت روبه‌رو شده بودند خبر داد و اعلام کرد، مواجهه با رزمندگان مقاومت کابوسی برای سربازان اسرائيل است.
شبکه فلسطین الیوم نیز اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد تعدادی از سربازان و غیرنظامیانی که تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها را پیش از اعلام رسمی در شبکه‌های اجتماعی افشا کرده‌اند دستگیر شده‌اند.
این در حالی است که مقاومت اسلامی فلسطین با موشک‌های فجر 5 و ام 75 فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو را هدف قرار داد.
فرمانده گروهان 12 تیپ گولانی روز گذشته همزمان با فرو ریختن یکی از تونل‌های غزه به هلاکت رسید و 12 سرباز صهیونیست عضو یگان وی به شدت زخمی شدند.
گردان‌های قسام همچنین اعلام کردند هشت سرباز صهیونیست در حمله به خودروی حامل این نظامیان با موشک آرپی‌جی به هلاکت رسیدند.
از سوی دیگر 32 شرکت هواپیمایی جهان همچنان پروازهای خود به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
سایر رویدادها
* سازمان بهداشت جهانی خواستار گشایش مسیر امدادرسانی به غزه شد.
 * شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که اسرائيل هفته گذشته هر ساعت یک کودک فلسطینی را کشته است.
* از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون تل‌آویو بیش از 10 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است.
* یک خاخام صهیونیست با استناد به تورات اعلام کرد که ارتش اسرائیل می‌تواند غزه را با خاک یکسان کند!
* یک تحلیلگر امنیتی گفت، بیش از 100 انگلیسی در صف نیروهای اسرائيلی در غزه می‌جنگند.
* سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ترکیه می‌تواند نقش کلیدی در ایجاد آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس بازی کند.
* ‌رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی شد.
* یک فرمانده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همراه پسرش در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه مسکونی وی در شهر رفح به شهادت رسیدند.
* سفیر سوریه در مسکو گفت، آمریکا اسرائيل را در گسترش خشونت در نوار غزه تشویق می‌کند.