kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
سید حسن نصرالله:

اسرائیل در غزه شکست خورده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این که اسرائیل در غزه شکست خورده است، اعلام کرد، هدف اسرائیل نابود کردن مقاومت و سلاح مقاومت و فرهنگ مقاومت است.


سید حسن نصر الله در ابتدای سخنان خود در مراسم روز قدس در ضاحیه، با تشکر از حضور حاضران در مجتمع سید الشهداء گفت:روز جهانی قدس در چنین روزی با وجود خطرهای امنیتی بر ما ایجاب کرد که امروز در اینجا حاضر شویم، مکانی که معمولا شهدای خود را تشییع می کنیم و از اسیران خود استقبال می کنیم.
وی تأکید کرد: روز جهانی قدس یادآور مساله اصلی برای ماست تا قدس همیشه در ذهن ها باقی بماند.
سیدحسن نصرالله اضافه کرد: روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) اعلام کرد و امام خامنه‌ای بر آن در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکید کرد که فلسطین محور و مسأله اصلی ما باشد. زمانی که امام (ره) بر این روز تاکید کرد، این نشان‌دهنده قداست، انسانی، الهی و اسلامی بودن این مسأله بود و روز به روز اهمیت این روز و نیاز مبرم برای احیای این روز مشخص می شود.
وی افزود: امکان ندارد ملت فلسطین طی یک یا دو سال یا طی یک یا دو نسل از بین برود. صهیونیست‌ها می‌دانند که سرزمین مقدسی مانند فلسطین و ملت عزیزی مانند فلسطین را نمی‌توانند نابود کنند به همین علت نقشه‌های بلندمدتی طرح‌ریزی کرده‌اند.
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: اگر دشمن را به حال خود رها کنیم و به آن بی‌توجهی کنیم یا مانند آنچه برخی از کشورها انجام می‌دهند، به آن کمک شود در رسیدن به اهدافش موفق خواهد شد. قدس و فلسطین باید محور اصلی ما باقی بماند.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای فراموشی آرمان فلسطین تلاش می‌کنند، اعلام کرد: منزوی کردن ملت فلسطین از دیگر ملت‌های منطقه از دیگر مسائلی است که ممکن است مسأله محوری فلسطین را به فراموشی بسپارد. تلاش می‌شود از طریق تحمیل جنگ و تنش یا تجاوز نظامی، ملت فلسطین در انزوا قرار بگیرد و آرمان خود را فراموش کند. دائما دشمنانی برای کشورهای عربی ایجاد شود تا آرمان و موضوع فلسطین به بوته فراموشی سپرده شود.
وی افزود : اگر بین طرف‌های درگیر در جنگ غزه مقایسه‌ای کنیم در می‌یابیم که مقاومت پیروزی‌ها و دستاوردهای زیادی کسب کرده و رژیم صهیونیستی شکست خورده است. ناکامی اطلاعاتی و ناکامی سلاح هوایی اسرائیل در جنگ غزه کاملا مشهود است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: ارتش اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه بیم و تردید دارد و نمی‌داند چه کار کند. ارتش اسرائیل به غزه لشکرکشی کرد ولی نه به عنوان یک ارتش جنگجو، بلکه به عنوان یک ارتش کودک‌کش.
وی خاطرنشان کرد: هدف اسرائیل نابود کردن مقاومت و سلاح مقاومت و فرهنگ مقاومت است و ناتوانی رژیم اسرائیل با کمک متحدانش در تأمین اهدافش در نوار غزه بدان معناست که مقاومت پیروز شد. وی گفت: تلاش برای ایجاد فاصله میان ملت‌های عربی و اسلامی با فلسطین و فلسطینی‌ها کاری حساب شده بوده است.
به گزارش ایسنا سیدحسن نصرالله گفت: مقاومت سوریه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حمایت این دو کشور از مقاومت در حفظ و تداوم آرمان فلسطین سهیم بوده است.