kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال



تیم ملی فوتبال ایران بدون هوادار مقابل عراق و بحرین؟
با توجه به شیوع کرونا، احتمالا تیم ملی بدون حضور تماشاگران در ادامه بازی‌های انتخابی جام جهانی به میدان می‌رود. پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، برنامه بازی‌های معوقه از مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا اعلام شد و تیم ملی طبق پیش‌بینی‌ها، در مهر و آبان سال جاری چهار دیدار سرنوشت‌ساز خود را برگزار می‌کند.با این حال هنوز محل برگزاری مسابقات از سوی نهادهای بین‌المللی اعلام نشده و مشخص نیست بازی‌ها طبق روال به صورت میزبان و میهمان برگزار می‌شود و تماشاگران می‌توانند از تیم خود در ورزشگاه حمایت کنند یا به علت ادامه شیوع کرونا، بازی‌ها در کشور ثالث یا در پشت درهای بسته برگزار می‌شود.این اقدام فیفا و AFC به علت ادامه شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان است. در حال حاضر کرونا در برخی از کشورها اوج گرفته و کارشناسان پیش‌بینی‌ می‌کنند در پاییز وضعیت انتقال این بیماری بدتر خواهد شد و پروتکل‌های بهداشتی باید با شدت بیش‌تری اجرا شود.در همین زمینه، رئیس‌کمیته پزشکی یوفا اعلام کرده تمام بازی‌های ملی در فصل پاییز بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و فعلا بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد.
تایید پرداختی فیفا به پرسپولیس رسید
فدراسیون بین‌المللی فوتبال تایید پرداخت طلب فرناندو گابریل را به باشگاه پرسپولیس ارسال کرد.باشگاه پرسپولیس به دلیل تحریم‌های مالی نتوانست درآمد حاصل از حضور بازیکنان خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از فیفا دریافت کند. سرخپوشان پایتخت با وجود درآمد ۶۰۰ هزار دلاری خود، بدهی حدود دو میلیون یورویی بابت عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی پیشین خود داشت. از این رو سرخپوشان رایزنی‌های حقوقی لازم را برای پرداخت بخشی از بدهی‌های خود از این طریق کرد. فیفا نیز پذیرفت طلب ۲۳ هزار دلاری فرناندو گابریل، ۱۰ هزار دلاری ستن چوک و ۸۷ هزار دلاری نیلسون کوره‌آ را از محل درآمدهای پرسپولیس پرداخت کند. فدراسیون جهانی فوتبال در تازه‌ترین ایمیل ارسالی خود به باشگاه پرسپولیس پرداخت طلب قطعی فرناندو گابریل را اعلام کرده است. همچنین در این نامه تاکید شده که فیفا در حال انجام امور اداری مربوط به پرداخت پول بازیکن و مربی پیشین سرخ‌هاست.
کریمیان سرمربی شاهین شد
سعید مسی‌گر، مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر، از انتخاب کریمیان به عنوان سرمربی و یک مربی کروات به عنوان دستیار او خبر داد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و جدایی قطعی آقای میشو کریستیچوویچ، به دنبال آن بودیم که سبک قبلی تیم را ادامه دهیم و به همین علت تصمیم گرفته شد تا دراکو دراژیچ مربی اهل کرواسی در جهت تقویت کادرفنی به تیم اضافه شود و آقای کریمیان هم به عنوان سرمربی به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین احتمال دارد یک مربی داخلی دیگر نیز به کادر فنی تیم ملحق شود.
موافقت باشگاه ماشین ‌سازی با استعفای احد شیخ لاری
هیئت مدیره باشگاه ماشین ‌سازی تبریز با استعفای سرمربی تیم موافقت کرد.
بر اساس اعلام حسن آذرنیا، مدیرعامل باشگاه، پس از ارائه استعفای احد شیخ‌لاری از سرمربی‌گری تیم فوتبال ماشین ‌سازی، هیئت مدیره باشگاه با بررسی موضوع با این استعفا موافقت کرد. مدیرعامل باشگاه ماشین ‌سازی همچنین از بررسی گزینه‌های جایگزین سرمربی تیم در هیئت مدیره خبر داد و اظهار کرد: به دلیل شرایط حساس تیم و لزوم حفظ آمادگی تیم، هیئت مدیره باشگاه با جلب نظر کمیته فنی، تا روز پنجشنبه (امروز) نسبت به انتخاب سرمربی جدید اقدام خواهد کرد.
استیلی: منصوریان گزینه سرمربیگری تیم جوانان است
سرمربی اسبق تیم ملی امید گفت: تا هفته آینده سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب می‌شود.حمید استیلی درخصوص حضورش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برای جلسه کمیته فنی حاضر شدیم معینی عضو جدید کمیته فنی انتخاب شد و موضوع این جلسه انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان بود.وی افزود: هنوز به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ایم و نمی‌توانم اسم کسی را ببرم. خیلی گزینه وجود دارد و مربیان خوبی داریم. قرار است شنبه کمیته فنی تشکیل جلسه بدهد و روز یکشنبه با دبیرکل صحبت می‌کنیم و به احتمال زیاد در هفته آینده نام سرمربی معرفی می‌شود.استیلی درخصوص اردوهای تیم ملی جوانان عنوان کرد:‌ نزدیک‌ترین بازی برای تیم ملی جوانان در مهرماه است و چیزی عقب نیفتاده است.استیلی درخصوص گزینه‌های تیم ملی جوانان عنوان کرد:‌ علی منصوریان جزو گزینه‌ها برای سرمربیگری تیم جوانان است. آقای نبی گفته او هنوز جواب نداده، حدود 7 ـ 8 نام مطرح است. امیدوار هستیم به جمع‌بندی برسیم و بهترین گزینه را انتخاب کنیم.برنامه اردوهای تیم ملی مشخص است و حتما باید این اردوها برگزار شود. اگر تا آن زمان به جمع‌بندی برسیم سرمربی اردوها را برگزار می‌کند و در غیر این صورت کمک مربی‌ها این کار را انجام می‌دهند.وی در رابطه با گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی جوانان گفت:‌خیر، اصلاً گزینه خارجی بررسی نکردیم.