kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

کشف جسد قاضی منصوری از متهمان پرونده طبری در رومانی

تلویزیون رومانی از کشف جسد قاضی منصوری از متهمان پرونده اکبر طبری در هتلی واقع در بخارست خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شبکه‌های تلویزیونی رومانی با انتشار تصاویری مدعی کشف جسد قاضی منصوری در هتلی واقع در بخارست، پایتخت این کشور شد.
سردار هادی شیرزاد، رئیس‌اینترپل ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مرگ قاضی منصوری در رومانی را تایید کرد.
همچنین سردار شیرزاد در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس اظهارداشت: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.
وی افزود: پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تائید کرده است.
رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا خاطرنشان کرد: تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و اخبار تکمیلی آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.
گفتنی است، برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که منصوری از پنجره محل اقامت خود به پایین پرت شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، پلیس رومانی نیز هویت جسد پیدا شده را به نام «غلامرضا منصوری» تأیید کرده است.
غلامرضا منصوری پیشتر با انتشار ویدئویی از آمادگی خود برای بازگشت به ایران خبر داده بود و پس از آن خبر بازداشتش توسط پلیس اینترپل در رومانی اعلام شد.
رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا پیش از این اعلام کرده بود؛ این فرد، طی چند روز گذشته در «بخارست» پایتخت رومانی شناسایی و پیرو مکاتبات با پلیس محلی بخارست و اینترپل رومانی، پلیس این کشور بر اساس مستندات و مدارک ارسالی، این فرد را دستگیر کرده است.
به گفته سردار شیرزاد، به دلیل محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع کرونا، روند انتقال و استرداد منصوری قرار بود در روزهای آینده انجام ‌شود.
برخی خبرها در مورد نحوه مراقبت قضایی از منصوری حاکی از آن است که او در بازداشت نبوده‌اما ملزم بوده، یک بار در هفته خود را به پلیس معرفی کند.
دادستان کل کشور هم در روزهای گذشته درباره اتهامات مطرح شده علیه متهم منصوری در پرونده طبری گفته بود: او هم به عنوان یک متهم باید بیاید در دادگاه از خود دفاع کند هر چه که دفاع مستند باشد دادگاه بر اساس آن رای خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه
خبر مرگ قاضی منصوری را تأیید کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خبرمرگ یک قاضی ایرانی در رومانی که عصر دیروز در رسانه‌ها منتشر شد را تأیید کرد.
به گزارش تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تأیید خبر مربوط به مرگ قاضی منصوری، افزود: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند.
موسوی خاطر نشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضائیه ایران از طریق پلیس بین‌الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و درخصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه نمایند.