kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات 2020 شد

«جو بایدن» با کسب تعداد وکلای انتخاباتی مورد نیاز برای نامزدی دموکرات‌ها، رسماً به عنوان نامزد حزب خود و رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات آتی ریاست جمهوری، که قرار است آبان ماه سال جاری برگزار شود، معرفی شد.




خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه شب به وقت محلی، نامزدی بایدن به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای ورود به رقابت‌ با ترامپ در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کرد. گرچه ماه‌هاست که بایدن به عنوان نامزد پیش‌فرض دموکرات‌ها برای ورود به رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بوده است، اما پیروزی روز سه‌شنبه او در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالات سراسر آمریکا، به وی کمک کرد تا 1۹۹۱ وکیل انتخاباتی برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات‌ها را تضمین کند.
ساعتی بعد از به حد نصاب رسیدن آرای وکلای انتخاباتی بایدن برای تعیین او به عنوان نامزد حزب دموکرات، ترامپ طی توئیتی، بایدن را هدف حمله لفظی خود قرار ‌داد. او به توئیت «مالک اوباما» برادر ناتنی رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه بایدن‌، واکنش نشان داد و احتمال ریاست جمهوری بایدن را به سخره گرفت. برادر ناتنی «باراک اوباما» که ساکن کنیا است، طی پیامی توئیتری، اظهارات بایدن در پاسخ به سؤالی درباره اتهام‌های مطرح شده علیه او در قبال آزار جنسی زنان را منتشر کرده و او را برای ریاست جمهوری، «نالایق» خوانده بود. برادر باراک اوباما نوشت: «اوه خدای من! این دیگر چه کوفتیه! آیا شما می‌توانید تصورش را بکنید که بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده بشود؟ او نمی‌تواند جواب یک سؤال ساده را بدهد».طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، کسب نامزدی حزب دموکرات‌ برای ورود به رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در شرایطی صورت گرفته است که آمریکا با بحران بیماری همه‌گیر کرونا، افزایش بیکاری و موجی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس این کشور
رو‌به‌رو است.
بر اساس گزارش گاردین، اکثر نظرسنجی‌هایی که اخیراً صورت گرفته، نشان می‌دهد که بایدن در مقایسه با ترامپ، در شماری از ایالات کلیدی پیش‌تر است. نتایج نظرسنجی پایگاه خبری هیل نیز نشان می‌دهد همزمان با گسترش اعتراضات در آمریکا، میزان محبوبیت ترامپ با کاهشی ۶ درصدی، به ۴۴ درصد رسیده است.