kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  پروتکل بهداشتی لیگ فوتبال اصلاح می‌شود؟
پروتکل بهداشتی که ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت برای تمرینات و مسابقات فوتبال در نظر گرفته، صدای بسیاری از باشگاه‌ها را در آورده است. باشگاه‌ها بر این عقیده هستند که پروتکل ابلاغ شده ایرادهای بسیاری دارد که باید آن را اصلاح کرد وگرنه قابلیت اجرایی ندارد.در چنین شرایطی سازمان لیگ پیگیر آن است که پروتکل بهداشتی قبلی را اصلاح کند. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص عنوان کرد: «در پروتکل فیفا آمده دستورالعمل بهداشتی هر کشور برای برگزاری بازی‌ها لازم‌الاجرا است. به همین دلیل اجرای پروتکل تدوین شده از سوی وزارت بهداشت در دستور کار است، اما اینگونه نیست که نخواهیم شرایط را بازبینی کنیم چراکه امکان دارد شرایط بهداشتی هر لحظه در ایران بهتر شود.» وی افزود:‌ «سعی می‌کنیم با توجه به شرایطی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا تشخیص می‌دهد، دستورالعمل‌ها را به‌روزرسانی کنیم تا زحمات تیم‌ها کمتر شود.»
زمان جدید AFC به فوتسال برای اعلام اسامی بازیکنان
مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قرار بود اسفندماه سال ۹۸ در ترکمنستان برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا این مسابقات به تعویق افتاد. تیم‌ها برای این بازی‌ها تمرین‌های خود را آغاز کرده بودند و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مهلتی برای ارسال اسامی ۲۵ بازیکن به تیم‌ها داده شده بود تا از بین آنها ۱۴ بازیکن مسافر ترکمنستان شوند اما با تعویق این مسابقات وضعیت این لیست مبهم است.کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این مردادماه امسال را به عنوان زمان جدید برگزاری این بازی‌ها اعلام کرد اما زمزمه‌هایی مبنی بر تعویق مجدد این بازی‌ها به گوش می‌رسد.بر اساس شنیده‌ها AFC قصد دارد لیست قبلی ارسالی تیم‌ها را نادیده گرفته و به آنها فرصت مجددی برای رجیستر کردن بازیکنان خود بدهد. ایران پیش از این لیست ۲۵ بازیکن را برای این مسابقات آماده کرده بود و ۱۶ بازیکن نیز از این لیست به اردو فراخوانده شدند که نکته مهم غیبت فرهاد توکلی و انصراف قدرت بهادری از تیم ملی بود.
ورزشگاه آزادی با نظارت‌های ویژه بازگشایی شد
پس از صدور اطلاعیه شماره 15 ستاد مقابله با کرونا در ورزش، قدرت اله سیف مدیر مجموعه ورزشی آزادی در نامه‌ای به بهره برداران مجموعه ورزشی آزادی ضمن تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی پزشکی ورزشی ایران، دستور بازگشایی اماکن مختلف ورزشی مجموعه شامل: زمین‌های تنیس، زمین‌های چمن 2 و 3‌، مجتمع کارتینگ‌، رستوران و خوابگاه‌ها را صادر کرد. گفتنی است تمام فعالیت‌های اماکن ورزشی مجموعه تحت نظارت افسران کنترل سلامت فدراسیون پزشکی انجام می‌گردد.
قلعه‌نویی: در این شرایط فوتبال معنی ندارد
امیر قلعه‌نویی درباره شروع لیگ برتر اظهار کرد: یک بحث مملکت و یک بحث فوتبال وجود دارد. آیا سلامت و مشکلات اقتصادی جامعه و دغدغه‌های مردم مهم‌تر است یا فوتبال؟ چه از نظر سلامت جامعه و چه از نظر دغدغه‌های سلامت مردم ما در وضعیت بسیار سختی قرار داریم. همه از فوتبال صحبت می‌کنند اما من می‌گویم به مردم فکر کنید. در این شرایط سخت آن عزیزانی که به سر کار می‌روند چه گناهی کردند؟ بهتر است فوتبال را کنار بگذاریم و درباره سلامت جامعه صحبت کنیم. او تصریح کرد: مگر پروتکل تدوین نکردند؟ همین پروتکل‌ها هم ایراد دارد. ایراد اول این است که آقایان مسئولیت قبول نمی‌کنند و تضمین نمی‌دهد. آنها هیچ مربی‌ای را دعوت نکردند که نظرخواهی کنند. کارشناسی باید صحبت کنیم. باید از چهار مربی دعوت می‌کردند تا نظر بدهند. من همینجا از تلاش و ایثارگری جامعه پزشکی هم تشکر کنیم اما مسئولیت این پروتکل را نمی‌پذیرند.
بلاتکلیفی روی نیمکت ذوب آهن
بازیکنان ذوب‌آهن چند روزی است که برای شروع احتمالی مسابقات لیگ برتر زیر نظر محمد صلصالی، حسن استکی و مربیان خارجی تیم‌شان تمرین می‌کنند، این در حالی است که رادولوویچ سرمربی ذوبی‌ها هنوز به ایران برنگشته و شایعات زیادی هم درباره عدم بازگشت این مربی در چند هفته اخیر مطرح شده است. در روزهای اخیر حتی اعلام شد که رادولوویچ با مشکل تهیه بلیت برای بازگشت به ایران مواجه شده، ولی نکته مهم این است که سرمربی ذوب‌آهن تمایلی برای ادامه همکاری با ذوبی‌ها ندارد. در همین خصوص خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: مسئولان ذوب‌آهن به دلیل اینکه با مشکلات حقوقی و مالی مواجه نشوند، منتظرند تا رادولوویچ به صورت رسمی کناره‌گیری خود را اعلام کند یا اینکه دوباره به ایران برگردد تا همکاری‌اش را با این تیم ادامه دهد.