kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

آتش‌سوزی در جنگل‌های گچساران همچنان ادامه دارد

فرماندار گچساران گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق «خنگ بنار»، «کوه گوهر نارک» این شهرستان پس از پنج روز کوشش طاقت‌فرسا همچنان ادامه دارد.



علی خوان پایه روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل‌ها و مراتع مناطق «خنگ بنار» ،«کوه گوهر نارک» و اطراف کوه‌های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران عصر روز جمعه گذشته طعمه آتش شد و تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: برآوردهای اولیه کارشناسان نشان می‌دهد از پنج روز پیش تاکنون بیش از  ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.
خوان پایه تصریح کرد: ۲ فروند بالگرد آب‌پاش  هوا فضای  سپاه پاسداران ویژه اطفای حریق  روز دوشنبه و دیروز وارد شهرستان شدند و برای آبگیری به سمت سد کوثر رفته و  عملیات اطفای حریق در جنگل‌های شهرستان گچساران را انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: همچنین روز  دوشنبه چهار فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر گچساران انتقال دادند.
وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ سورتی پرواز برای جابه‌جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش‌سوزی در این شهرستان انجام شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هم اکنون بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیجی، منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی در روستاهای «خنگ بنار»، «کوه گوهر نارک» و اطراف کوه‌های گناوه لری حضور دارند.
مجید نظری اظهار داشت: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید باعث کندی عملیات مهار آتش‌سوزی در این مناطق شده است. وی افزود: عملیات مهار آتش در جنگل‌های گچساران همچنان ادامه دارد و این عملیات با حضور بالگردهای هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انجام است و در صورت نیاز به بالگردهای ارتش دوباره درخواست خواهیم کرد.