kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

فرآیند فروش سهام عدالت از امروز آغاز می‌شود

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه از امروز (سه شنبه) سفارش فروش پذیرفته می‌شود، گفت: سهام عدالت از ۳۶ شرکت برتر بورسی است و ارزش نگهداری بلندمدت دارد.



به گزارش صدا و سیما، حسین فهیمی اظهار داشت: حقوق مختلفی سهام دار دارد و یکی از جنبه‌های آن حق فروش سهام است. جنبه مهم آن نظارت سهامدار بر روی سهام است که باعث رونق تولید می‌شود. سهامداران با مراجعه به بانک می‌توانند درخواست فروش بدهند.
وی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی می‌توانند به بانک‌ها وکالت فروش سهام خود را بدهند، گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه از سه شنبه سفارش فروش پذیرفته می‌شود، افزود: سهام عدالت از ۳۶ شرکت برتر بورسی است و ارزش نگهداری بلندمدت دارد. ۸۰ درصد از سهامداران روش غیر مستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده‌اند. تصمیم برای فروش برای موارد اضطرار است و این خود بازار را متعادل خواهد کرد.
فهیمی اضافه کرد: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند. افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز به محض پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری آن استان در بورس، می‌توانند درخواست وکالت را به بانک بدهند. در روش غیرمستقیم، محدودیت 30 درصد وجود ندارد.
وی ادامه داد: برای احراز هویت نیازی به حضور فیزیکی افراد در دفاتر پیشخوان دولت نیست. شرایط استفاده از سامانه الکترونیک سهام عدالت در سایت سجام به طور واضح توضیح داده شده است به طوری که افراد از هشتم خرداد با مراجعه به این سایت دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت ندارند.
به گفته سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت، افراد می‌توانند علاوه‌بر دفاتر پیشخوان به بانک‌ها و دفاتر کارگزاری برای احراز هویت خود مراجعه کنند. کسانی که سهام خود را نگه داشته‌اند از امکانات شرکت، سود و نظارت بهره‌مند خواهند شد. فعلاً امکان ثبت‌نام برای کسانی که سهام ندارند نیست.
گفتنی است، هفته پیش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرده بود: کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه، ششم خرداد 99 به شعب بانک‌هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کردند، مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود یعنی قسمتی از سهام خود تعهدنامه مربوطه اقدام نمایند.