kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
نماینده مجلس دهم:

ایرادات اساسی در برخی واگذاری‌های اخیر وجود دارد

نماینده مجلس دهم گفت:‌اشکال در روش قیمت‌گذاری، عدم اجرای درست احراز اهلیت در آیین‌نامه‌ها و همچنین عدم تعهد بعد از واگذاری‌ها از ایرادات اساسی واگذاری اخیر برخی شرکت‌ها است.




به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر با‌ اشاره به آسیب‌شناسی اجرای اصل 44 اظهار داشت: آسیب‌شناسی اجرای اصل 44، راه‌های تحقق شعار سال درباره جهش تولید و آثار اقتصادی ناشی از کرونا گزارش‌های تدوین شده، این کمیسیون است.
وی تصریح کرد: برای اجرای اصل 44 در کشور حرکت‌های خوبی آغاز شد اما متاسفانه اولویت‌ها به سمت نگاه درآمدی به این اصل، رد دیون و ورود شرکت‌های شبه دولتی پیش رفت و در نتیجه شرکت‌های خصوصی کمی وارد معاملات شده و ساختارها کمتر اصلاح شدند و بر این اساس بسیاری از بنگاه‌های واگذار شده، دچار مشکل شدند. بعد از اصلاحات اصل 44 قانون اساسی، روش رد دیون اصلاح شد و بخش خصوصی حقیقی به میدان آمد.
نماینده مجلس دهم با ‌اشاره به انتقاد نسبت به یک چند شرکت واگذار شده اخیر گفت:‌ اشکال در روش قیمت‌گذاری، عدم اجرای درست احراز اهلیت در آیین‌نامه‌ها و همچنین عدم تعهد بعد از واگذاری‌ها از ایرادات اساسی بود که ما پیشنهادات اصلاحی خود را در این مورد طی گزارشی به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کردیم.
فولادگر افزود: گزارش دوم درباره راه‌های تحقق جهش تولید بود که ما ابتدا مفاهیم و الزامات آن را در حوزه‌های افزایش استفاده از ظرفیت‌های کشور در زمینه تولیدی، خدماتی، نرم‌افزاری، نیروی انسانی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروهای جوان، ساختارها، سیاست‌ها و جمعیت کشور تعریف و اعلام کردیم.
وی تاکید کرد: در قسمت سخت‌افزاری به صورت بخش به بخش اعلام کردیم کجا باید جهش تولید اتفاق بیفتد مانند معدن و صنایع معدنی، نفت، گاز، پتروشیمی، مسکن و ساختمان، گردشگری، حمل‌ونقل و...، همچنین یک سری اولویت‌ها را مشخص کردیم.
نماینده مجلس دهم با‌ اشاره به تلاش‌های کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی برای بررسی آثار کرونا بر اقتصاد کشور گفت: ما وضعیت اقتصادی کل دنیا و ایران بعد از کرونا را آسیب‌شناسی کرده و اقدامات انجام شده دولتمردان در دنیا را با امکانات داخلی کشور خود مقایسه و انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کردیم.