kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

اخبار کوتاه از فوتبال



تیم‌های نفتی لیگ برتر همچنان در بحران مالی
 پس از آن‌که مجلس شورای اسلامی در یک مصوبه، دولت را از هزینه کردن در ورزش حرفه‌ای منع کرد تیم‌های نفتی لیگ برتر با مشکلات فراوانی مواجه شدند و هر سال بحران‌های مالی مختلفی را تجربه کردند. امسال هم همچنان این مشکلات‌گریبان‌گیر تیم‌های نفتی لیگ برتر است.نفت‌ مسجدسلیمان امسال با مشکلات مالی دست‌و پنجه نرم می‌کند و این در حالی است که نسبت به سال‌های گذشته نتایج قابل قبولی کسب و به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی صعود کرده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که مشکلات مالی نفتی‌ها به جایی رسیده است که برای انجام تست کرونا و آغاز تمرینات به مشکل مالی خورده‌اند و در تلاش برای حل این مشکلات هستند.پارس جنوبی جم دیگر باشگاه نفتی است که در بحران شدید مالی قرار دارد و روز شنبه کادر مربی‌گری و بازیکنان این تیم بیانیه مشترکی خطاب به وزیر ورزش منتشر کردند و به شرایط بد مالی و حتی عاجز بودن از پرداخت عمل جراحی بازیکن خارجی تیم‌شان اشاره کردند.آبادانی‌ها شرایط متفاوتی نسبت به دیگر تیم‌های نفتی لیگ برتر ندارند. مدیران این باشگاه پس از پنج ماه بالاخره مطالبات اعضای تیم نفت ‌آبادان را پرداخت کردند و بازیکنان این تیم از شرایط‌شان ناراحت و گله‌مند هستند.
هر سه تیم نفتی هواداران پرشوری دارند و تنها امید مردم، تیم‌های فوتبال‌شان است. با فراهم شدن شرایط و امکانات مطمئنا شور و نشاط به سه شهر جنوبی کشور باز خواهد گشت و فوتبال روی خوبش را نشان خواهد داد.تنها انتظار مردم و این باشگاه‌ها حل مشکلات مالی است و مسئولان می‌توانند در این خصوص چاره‌ای بیاندیشند. در نهایت باید دید در آینده سرنوشت تیم‌های نفتی لیگ برتر چه خواهد شد.
افزایش۱.۷ میلیاردی دستمزد دیاباته
مدیرعامل استقلال از پرداخت شدن بخش بزرگی از مطالبات آبی‌پوشان پایتخت خبر داد. احمد سعادتمند درباره ارزیابی خودش در ۲ ماه حضورش در استقلال گفت: ما در این مدت با همکاری همه عزیزان و هواداران توانستیم بخش اعظمی از مطالبات پیش رو و گذشته را پرداخت کنیم. درخصوص مطالبات دیاباته هم اگر پرداخت‌ها به موقع بود، ۲۵۰ هزار دلار در بهمن ماه مطالبات این بازیکن را پرداخت کرده بودیم که در حال حاضر این رقم تقریبا پرداخت شده است.سعادتمند افزود: اگر پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شد، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌توانستیم سود بیشتری کسب کنیم اما تاخیر در مطالبات این رقم را به وجود آورد. ما درخصوص این بازیکن ۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان هزینه کردیم اما این رقم می‌تواند ۳۱۰۰ نفر نوجوان در مدارس کشورمان را استعدادیابی کند و با این پول می‌توانیم دیاباته‌های زیادی را کشف کنیم. ما این مسئله را در برنامه بلندمدت خود داریم.احمد سعادتمند از پایان همکاری نبوشا لکیچ دستیار صربستانی فرهاد مجیدی خبر داد و گفت: قرارداد ایشان تمام شده است و اعلام شده که به او نیازی نیست.او در ادامه اظهاراتش به بعضی از بدهی‌های استقلال اشاره کرد و گفت: باشگاه در حال حاضر ۳۲۰ هزار دلار به بویان، ۱۰۰ هزار دلار به پادوانی، ۵۵۰ هزار دلار به شفر، ۲۳۰ هزار دلار به جپارف و منشا و سه وکیل، ۱۵۰ هزار دلار به پاختاکور و یک میلیون و هشتصد هزار یورو به استراماچونی با توجه به شکایتش بدهکار است. این‌ها رقم کمی برای باشگاهی که به نقطه صفر نرسیده نیست. هوادار باید وضعیت را بداند. ما حتی از حق پخش هم محروم هستیم.
کار پرسپولیس و برانکو به CAS کشیده شد
باشگاه پرسپولیس قصد دارد صبح امروز پس از واریز حدود هزار فرانک سوییس، درباره حکم صادره شده پرونده برانکو ایوانکوویچ به دادگاه عالی ورزش اعتراض کند. کمیته حقوقی باشگاه لوایح لازم را تهیه کرده تا با ارسال آن منتظر طی روند قانونی پرونده در دادگاه CAS باشد.بر اساس حکم صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا، باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به اضافه ۵ درصد سود به برانکو شده است. از طرف دیگر بر اساس حکم فیفا، پرسپولیس باید ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورو به ایگور پانادیچ و ۲۰۵ هزار یورو به زلاتکو ایوانکوویچ بپردازد.پس از صدور رای فیفا، باشگاه پرسپولیس درخواست جزئیات رای را ارائه کرد و با احتساب زمان دریاف این جزئیات، باشگاه تا روز پنج‌شنبه فرصت دارد اعتراض خود را به CAS اعلام کند.