kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
معاون استاندار تهران با تأکید براجرای طرح‌ ترافیک از امروز:

وزارت بهداشت مخالفت خود با «اجرای طرح‌ ترافیک» را در ستاد مطرح کند!

در حالی‌که مسئولان وزارت بهداشت همچنان اجرای طرح‌ترافیک را به صلاح مردم نمی‌دانند، اما مسئولان شهری با تأکید بر آغاز قطعی اجرای طرح‌ترافیک از امروز ،معتقدند: اگر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مخالف اجرای طرح‌ترافیک است، باید آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کند تا در این خصوص تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.




سرویس اجتماعی-

در همین رابطه معاون عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: بر اساس بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته طرح ‌ترافیک از امروز در تهران اجرایی می‌شود.
محمد تقی‌زاده بیان داشت: ساعت طرح‌ترافیک از 8 صبح تا 16 می‌باشد که یک‌بار خودروها می‌توانند در طول این ساعت از طرح به‌صورت رایگان خارج شوند.
وی بیان داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در صورتی که مخالف اجرای طرح‌ترافیک هستند باید آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کنند و در این خصوص تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.
تقی‌زاده گفت: آنچه که در شورای عالی‌ترافیک شهر تهران بررسی و مصوب شده است به این شکل است که از فردا طرح‌ترافیک در تهران اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ کارکنانی که در ساعت 14 و 30 تعطیل می‌شوند می‌توانند یک‌بار رایگان از طرح خارج شوند و با توجه به اینکه ساعت 7 و 30 ساعت کاری آغاز می‌شود بنابراین قبل از ساعت 8 هم می‌توانند وارد طرح شوند. معاون عمرانی استاندار تهران گفت:‌در گذشته طرح‌ترافیک از ساعت 6 و نیم صبح آغاز می‌شد و تا 19 ادامه داشت.
هر چند معاون استاندار تهران با قاطعیت خبر از اجرای طرح‌ترافیک بدون در نظر گرفتن عواقب احتمالی وقوع موج مجدد کرونا را می‌دهد ،از طرف دیگر معاون فرماندار تهران درخصوص «عادی در نظر گرفتن شرایط» برای مقابله با کرونا هشدار جدی می‌دهد.
فرماندار تهران: نگران عادی شدن کرونا هستیم
در این رابطه عیسی فرهادی فرماندار تهران، ‌در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم استفاده شهروندان از ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی ، گفت: بارها به این موضوع تأکید شده است و خواهش ما این است که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که تنها راه مقابله با ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است.
وی با‌ اشاره به اینکه تاکنون در شهر تهران مردم رعایت کرده‌اند و با توجه به اینکه این ویروس فعلا هیچ دارو و واکسن مورد تائیدی ندارد بنابراین تنها راه مقابله با آن، رعایت نکات بهداشت است، افزود: اگر این موضوعات رعایت نشود قطعا تعداد زیادی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و خدمات رسانی در مراکز درمانی هم کندتر خواهد شد.
فرهادی با‌ اشاره به اینکه همچنان مردم می‌توانند از خودروهای شخصی خود برای‌تردد در شهر استفاده کنند،‌ گفت: می‌توان گفت اوضاع در حال حاضر بهتر شده و نگران این هستیم که زمانی ویروس کرونا عادی شود واگر این اتفاق بیفتد به دوران اوج این بیماری باز خواهیم گشت.
گفتنی است فرماندار تهران در شرایطی از امکان‌تردد مردم با خودروهای شخصی سخن می‌گوید که مسئولان شهری سه‌شنبه 6 خرداد را زمان اجرای طرح‌ترافیک و آغاز اعمال محدودیت‌ها برای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی در محدوده طرح ‌ترافیک پایتخت اعلام کرده‌اند به‌نظر می‌رسد این تناقض‌گویی‌ها و عدم هماهنگی میان مدیران و درنظر گرفتن اولویت‌های سلامت شهروندان به ضرر مردم خواهد بود.