kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

اخبار کوتاه


رفع تصرف از 17 هزار متر مربع اراضی ملی استان سمنان
با پیگیری‌های اداره کل نظارت و بازرسی استان سمنان، 17 هزار متر مربع اراضی ملی شن‌آباد رفع تصرف شد.
روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد در پی تصرف غیرمجاز اراضی ملی موسوم به شن‌آباد توسط گروهی در شهرستان سرخه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ملزم به بررسی دقیق موضوع شد و در نهایت با تفهیم حدود و ثغور اراضی واگذار شده و اخذ تعهد کتبی از مدیر عامل گروه مذکور، مساحتی حدود 17 هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

نشریه «تهران امروز»
 مجرم شناخته شد
سخنگوی هیأت منصفه مطبوعات استان تهران گفت: نشریه «تهران امروز» به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.علی اکبر کسائیان با اعلام این خبر افزود: در جلسه این هفته دادگاه مطبوعات که به ریاست قاضی «مدیر خراسانی» در شعبه 76 دادگاه برگزار شد، نشریه تهران امروز به اتفاق آراء به اتهام افترا مجرم شناخته نشد اما با اکثریت آرا به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم شناخته شد.
چالش در استانداردهای غذایی
عضو هیئت مدیره انجمن کیفیت ایران اظهار داشت: اگرچه محصولات غذایی تولید کشور از حیث بهداشت و سلامت، سالم هستند اما از نظر کیفی سطح بالایی ندارند و مناسب تولید صادرات محور نیستند. رضا افشین‌پژوه افزود: این اتفاق باعث افت ارزش غذایی و افزایش تقلب خواهد شد.

پیگیری وام ازدواج
 از صندوق توسعه ملی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیگیری طرح دو فوریتی با هدف برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی خبر داد که قرار است به مدت 10 سال به شکل ودیعه در اختیار صندوق مهر امام رضا(ع) قرار گیرد. این صندوق قرار است ظرف 6 ماه، وام ازدواج جوانان را به روز کند.
قبر رایگان علت گرانی!
محمد حقانی با بیان اینکه ارائه رایگان قبر معنا ندارد، گفت: همین موضوع باعث شده برای جبران هزینه‌ها برخی قبرها در بهشت‌زهرا(س) با ارقام نجومی فروخته شوند. رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، افزود: همان طور که مردم در شهر عوارض می‌دهند، قیمت قبر نیز باید به عنوان نوعی عوارض در بهشت زهرا(س) دریافت شود. چون دست شهرداری در جیب مردم است و مردم باید به میزان خدماتی که در شهر از آنها بهره‌مند می‌شوند، عوارض پرداخت کنند.

برخورد مرگبار زانتیا با تیر برق
برخورد شدید زانتیا با تیر چراغ برق در بزرگراه شهید همت جان دو نفر از سرنشینان را گرفت.
در این حادثه دو سرنشین زن و مرد که حدود 50 سال سن داشتند در درون کابین گیر کرده بودند اما علایم حیاتی نشان داد که جان خود را از دست داده‌اند. علت اصلی برخورد زانتیا با تیر چراغ برق را انحراف از مسیر پس از برخورد با یک دستگاه خودرو پراید در حال حرکت بوده است.

واژگونی یک واگن گاز مایع
 در راه‌آهن
شب گذشته یک واگن حاوی گاز مایع، در ایستگاه ری واژگون شد. این حادثه باعث شد تا منازل اطراف ریل راه‌آهن به سرعت تخلیه شود.
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه علت اصلی واژگونی این واگن را جابه‌جایی واگن‌ها روی خطوط فرعی در داخل ایستگاه ری بوده توضیح داد: مخزن این واگن تخلیه شده و این حادثه تلفات و آسیبی به همراه نداشته است.

از سوی دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی
نتیجه بررسی دارایی 6 نفر از مسئولان سابق و خانواده‌شان اعلام شد
اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه اعلام کرد، دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی نتیجه بررسی دارایی 6 نفر از مسئولان سابق و خانواده‌شان را منتشر ساخته است. مطابق این گزارش، وضعیت دارایی آقایان لطف‌الله فروزنده، معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور، مسعود زریبافان، معاون سابق رئیس جمهور، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش، احمد وحیدی، وزیر سابق دفاع، سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ، محمدحسن طریقت منفرد، وزیر سابق بهداشت و همچنین دارایی همسر و فرزندان آنان مورد رسیدگی قرار گرفت و افزایشی در دارایی نامبردگان به وجود نیامده است و رئیس قوه قضائیه پس از ملاحظه گزارش دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی با پیشنهاد خاتمه رسیدگی پرونده مشمولان موافقت کرد.