kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

کوتاه از شهرستان ها


افتتاح پروژه لوله‌گذاری چاه
خواف- خبرنگار کیهان: فرماندار خواف پروژه لوله‌گذاری چاه شماره 4 سلامی را به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح کرد.
پهلوان‌نژاد در این مراسم اظهار کرد: این پروژه با حجم عملیات 2000 متر لوله 200 میلیمتر با فشار 4 اتمسفر انجام شده است که اعتبار کل طرح 800 میلیون ریال است که 650 میلیون ریال از اعتبارات دولتی و 150 میلیون ریال خودیاری نقدی بوده است. اجرای این پروژه موجب افزایش راندمان انتقال آب از 40درصد به 95درصد و تعداد بهره‌بردار 160 نفر می‌شود.

تقویت استعدادهای قرآنی
زنجان- خبرنگار کیهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده «محمد برجی» گفت: امسال برنامه‌های اوقات فراغت این شهرستان با تحت پوشش قرار دادن 400 نفر از جوانان و نوجوانان این شهرستان از اول تیر تا (15 شهریور) در شهرستان خدابنده برگزار شده است.
محمد برجی به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در رشته‌های خوشنویسی، طراحی، موسیقی، شعر و ادب اشاره کرد و یادآور شد: این کلاس‌ها در فرهنگسرای اشراق خدابنده و مناطق هفتگانه شهرستان برگزار می‌شود.

کارآموزی 90 زندانی
مراغه- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت 90 زندانی در نخستین مجتمع زندان باز آذربایجان‌شرقی در این شهرستان مشغول به کارآموزی هستند.علی دلداری در بازدید از این مجتمع با اشاره به اینکه هم‌اکنون 20 دار قالی در مجتمع زندان باز (کارگاه اشتغالزایی طالبخان) دایر شده است افزود: در این مکان حدود 68 نفر مشغول به کار آموزش بوده و 22 نفر نیز در کارهای عمرانی و خدماتی این مجتمع مشغول هستند.

پارک موزه دفاع مقدس
تبریز- خبرنگار کیهان: استاندار آذربایجان شرقی، به طول کشیدن 19 سال زمان برای احداث پارک موزه دفاع مقدس تبریز را «کوتاهی» و کاری «ناشایست»، خواند و از این امر انتقاد کرد.اسماعیل جبارزاده در نشست بررسی مشکلات پارک موزه دفاع مقدس گفت: 19 سال از کلنگ‌زنی این طرح بزرگ می‌گذرد و طولانی شدن اجرای آن که برای ما اولویت اعتقادی دارد، کار شایسته‌ای نبوده است. وی افزود: باید بسرعت، این کوتاهی را جبران کرد.

اعتبارات استان قم
قم- خبرنگار کیهان: معاون برنامه‌ریزی استانداری قم گفت: اعتبارات استان قم در سال 93 با پنج و چهار دهم درصد رشد، به بیش از دو هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.سیدحسن رضوی در جلسه شورای اداری استان افزود: جمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال 92 حدود دوهزار و 186میلیارد تومان بود که در سال 93، اندک افزایشی داشته است.
ایجاد اشتغال
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: فرماندار پاوه در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: اولویت اول دولت ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم است.
پرویز ایده‌پور بیان کرد: خوشبختانه امسال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان 19 طرح با اعتباری بالغ بر 15میلیارد و 290 میلیون ریال و اشتغال‌زایی 27نفر در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، بهداشت و درمان و گردشگری اجرایی شده است.

افزایش نرخ بیکاری
خرم دره- خبرنگار کیهان: استاندار زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان خرم دره تاکید کرد: شهرستان خرم دره باید از اقتصاد روستائی به اقتصاد شهری گذر کند، جمعیت بالای شهری در این شهرستان موجب افزایش نرخ بیکاری شده که نگران‌کننده است.
انصاری در سفر یک روزه خود به این شهرستان همچنین کلنگ احداث ساختمان فوریت‌های پزشکی در خرم دره را در زمینی به مساحت 200متر مربع و زیر بنای 102 مترمربع و با اعتبار 200 میلیون تومان به زمین زد. وی قول مساعدت استانداری را هم در بخش تامین اعتبار برای ساخت اورژانس این بیمارستان در بنایی به مساحت 400متر مربع را داد.

اهدای اعضای بدن
شهرکرد- خبرنگار کیهان: خانواده یک جوان 20ساله اهل شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد با اهدای اعضای بدن فرزند خود به پنج بیمار زندگی دوباره بخشیدند.«جواد ندیمی» دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک به علت عارضه مغزی در بخش ICU بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد بستری و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت. پس از تایید مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی عمل جداسازی اعضای قابل پیوند این جوان با رضایت خانواده‌اش انجام شد.
اعضای بدن این جوان شامل کلیه‌ها، پانکراس، کبد و بخشی از عروق، با رضایت خانواده وی جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند به استان‌های فارس و اصفهان منتقل شد.

موقوفات 300 ساله
قشم- خبرنگار کیهان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم گفت: قدمت موقوفات در این شهرستان به بیش از 300 سال می‌رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله صفری در آئین افتتاح ساختمان اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم افزود: تاکنون 348 موقوفه تجاری، مسکونی و زراعی این شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده که قدمت شماری از آنها به بیش از 300 سال می‌رسد.بنا به این گزارش، ساختمان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم در زمینی به مساحت 300 مترمربع در سه طبقه با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و 620 میلیون ریال در سایت سمن شهر قشم، ساخته شده است.

برنامه‌های اوقات فراغت
بوشهر- خبرنگار کیهان: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: امسال 218 کانون فرهنگی و هنری به عنوان پایگاه اوقات فراغت در این استان برگزار می‌شود.علی‌اکبر مزارعی با اشاره به اعلام آمادگی 160 کانون برای شرکت در جشنواره لحظه‌های آسمانی تصریح کرد: لحظه‌های آسمانی 4 ویژه برنامه کانون‌های مساجد استان بوشهر در ماه مبارک رمضان است که این جشنواره در قالب حلقه‌های معرفتی، نشریه، وبلاگ‌نویسی، سرود، تحقیق و پژوهش، بروشور، تواشیح و نمایش برگزار می‌شود.

احیای شهرک صنعتی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده شهرستان آبادان در بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان گفت: شهرک صنعتی آبادن با نگاه ویژه دولت احیا می‌شود.
«شهبازی» اشتغال را یکی از ارکان توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: بازگشت واحدهای راکد به چرخه کار و تولید به منظور اشتغالزایی و افزایش صادرات در اولویت قرار دارد.

صدور 60 رأس گوساله
اهواز- خبرنگار کیهان: 63 رأس گوساله پرواری از شهرستان امیدیه به کردستان عراق صادر شد.علی‌اکبر باورساد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: با همکاری شرکت تعاونی مجتمع دامپروری این شهرستان 63 رأس گوساله پرواری به ارزش 3 میلیارد و 578 میلیون و 850 هزار ریال توسط صادرکنندگان دام به کردستان عراق صادر شد.

اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده
همدان- خبرنگارکیهان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 21 درصد از زوج‌ها در سطح کشور، مشکل ناباروری دارند که باید با درمان این افراد، کاهش طلاق و تشویق به ازدواج، تشویق به فرزندآوری با فاصله کمی از زمان ازدواج و ایجاد تمایل در زوجین برای داشتن فرزند دوم و سوم، شاخص نرخ باروری را که بسیار پایین آمده است، افزایش داده و به رشد منطقی جمعیت کمک کرد.
عرفانی همچنین خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان، 32 میلیارد تومان اختصاص یافته است و سرانه بهداشت نیز در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، از حدود 21 هزار تومان به 96 هزار تومان افزایش یافته است.

نخستین زورخانه روستایی
سبزوار- خبرنگار کیهان: نخستین زورخانه روستایی سبزوار در روستای بیروت این شهرستان راه‌اندازی شد.بخشدار ششتمد در حاشیه این مراسم گفت: این زورخانه با همکاری شورای اسلامی و مردم ورزش‌دوست منطقه، فعالیت خود را در محل قدیمی روستایی بیروت آغاز کرده است.علیرضا عبداللهی افزود: این مجموعه ورزشی با کمترین هزینه برای استفاده جوانان روستایی راه‌اندازی شده است.

عوارض آلایندگی صنایع
اصفهان- خبرنگار کیهان: شهردار چمگردان گفت: بالغ بر 50 درصد کل بودجه امسال شهرداری مربوط به عوارض آلایندگی صنایع است که براساس روند سال گذشته حدود 20 درصد از سهم 50 درصدی صنایع مربوط به عوارض آلایندگی و 80 درصد آن مربوط به ارزش افزوده صنایع مجاور است.
«حسینعلی ناظم‌الرعایا» افزود: نخستین کتابخانه دیجیتالی شهرستان چمگردان راه‌اندازی شده است که در فاز اول 6 هزار جلد کتاب در اختیار شهروندان قرار گرفته و در فاز دوم تا 50 هزار جلد کتاب افزایش می‌یابد و هموطنان در سراسر کشور می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: بودجه امسال شهرداری چمگردان 10/5 میلیارد تومان بوده است و از نظر سرانه بودجه با توجه به جمعیت استان جزو شهرداری‌های خوب استان هستیم.وی افزود: تلاش داریم درصد هزینه‌های عمرانی را نسبت به جاری افزایش دهیم.