kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
پیش‌بینی کاهش 10 درجه‌ای دما در بخش‌هایی از کشور

بارش برف و باران ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارندگی‌ها در بخش‌هایی از کشور و کاهش محسوس دما در روزهای آینده خبر داد.




صادق ضیاییان به ایسنا گفت: امروز (چهارشنبه) در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس بارش برف و باران و در شمال بوشهر رگبار و رعد و برق شدت دارد.
به گفته ضیاییان، در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و در برخی مناطق شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.
وی با‌ اشاره به اینکه روز پنج شنبه این سامانه بارشی در نیمه شرقی و جنوب کشور فعال است، اظهار داشت: در جنوب فارس و بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدت بیشتری دارد و در نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی بارش برف و باران شدت خواهد داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با‌ اشاره به اینکه طی روز پنج شنبه در دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روز جمعه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
ضیاییان ادامه داد: به تدریج با خروج این سامانه از شرق کشور موج دیگری به شمال غرب وارد می‌شود و بارش برف و کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب آغاز خواهد شد. بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام شدت دارد. در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در این مناطق دور از انتظار نیست.
وی افزود: طی روز شنبه (۵ بهمن) علاوه‌بر فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب با تداوم بارش در سواحل شمالی کشور در شمال شرق و شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: خلیج‌فارس تا روز پنج‌شنبه و تنگه هرمز تا جمعه و دریای عمان در روز جمعه مواج است همچنین دریای خزر نیز طی روز جمعه مواج خواهد بود.
کاهش دمای هوای کشور
 طی هفته آینده بی‌سابقه نیست
ضیاییان با‌ اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور طی روزهای جمعه و شنبه (۴ و ۵ بهمن) گفت: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، اخبار مبنی بر ورود موج سرمای بی‌سابقه در ۱۰ سال اخیر به کشور از جمعه (۴ بهمن) درست نیست و تأیید نمی‌شود البته دمای هوا از روز جمعه بین ۵ تا ۱۰ درجه‌ در برخی مناطق کشور کاهش می‌یابد.
به گفته وی، طی روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی روز شنبه این کاهش دما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری،
 کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و خوزستان دور از انتظار نیست.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز شنبه استان‌های اردبیل و ارومیه با کمینه دمای ۱۲- درجه سانتیگراد سردترین استان‌های کشور خواهند بود و پس از آن سنندج با کمینه دمای ۱۱- و تبریز و زنجان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین شهرهای کشور طی این روز
پیش‌بینی می‌شوند.