kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

۱۳۴ دانشجوی رانت‌خوار ‌از دانشگاه اخراج شدند

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه صندلی‌های دانشگاه جای نخبگان است نه رانت‌‌بگیران، گفت: حدود ۱۳۴ دانشجو را که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بیرون کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سعید نمکی، در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: دانشگاه را نباید به دام سیاست‌زدگی کشاند.
وی با بیان اینکه نباید واگن علوم پزشکی را به قطار سیاست‌زدگی چسباند، گفت: باید استاد، دانشجو و کارکنان را جذب کرده و با آنان با تکریم برخورد کرد.
وی با بیان اینکه صندلی‌های دانشگاه جای نخبگان است نه رانت‌بگیران، افزود: پولدارها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند.‌ وی با تاکید بر اینکه باید جلوی فساد در تمام بخش‌ها ایستاد، گفت: میزان کسری تجهیزات پزشکی و دارو نسبت به سال قبل یک سوم شده است، جلوی فساد در دانشگاه، بخش دارو، بخش اداری در تمام سطوح بایستید و اگر چیزی از وزارتخانه آغشته به فساد به شما تحمیل شد به سطل آشغال بیندازید. این مقام‌ مسئول تاکید کرد: رفاه کارکنان به ویژه دانشجویان را دریابید و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و مسائل رفاهی آنها را باید پیگیری کرد.