kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

دستگیری اخلالگر اقتصادی با 167 میلیارد ریال درآمد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف یک فقره اخلال در نظام اقتصادی و فروش ارز دولتی به ارزش 167 میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرتیپ شجاع گفت: مأموران پلیس آگاهی اخباری مبنی بر گرفتن ارز با نرخ دولتی توسط چند شرکت در یکی از شعب بانک‌های استان برای وارد کردن کالا‌های اساسی دریافت کردند که با پیگیری موضوع مشخص شد این شرکت‌ها با عدم وارد کردن کالا، ارز دریافتی را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند. وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و استعلام از بانک‌های مربوطه و با رایزنی انجام شده با مسئولان حراست و حقوقی بانک، بررسی همه‌جانبه و جامعی درخصوص این موضوع انجام و مشخص شد دو شرکت با اعمال متقلبانه مبلغی حدود یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۴ یورو ارز دولتی به بهانه وارادات کالا از بانک دریافت کرده‌اند اما، نسبت به وارد کردن کالا اقدامی انجام نشده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش پلیس آگاهی مشخص شد بعضی از اعضای هیئت‌مدیره این دو شرکت با نقشه قبلی چند شهروند جویای کار را فریب داده و اسامی آنان را جزو اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ثبت کرده‌اند و با انجام اقدامات متقلبانه ارز دولتی را دریافت کرده‌اند.
وی افزود: متهمان از طریق فروش ارز دولتی در بازار آزاد حدود ۱۶۷ میلیارد ریال درآمد، نامشروع کسب کرده بودند که در این رابطه یک متهم دستگیر و به دلیل حضورنداشتن سایر متهمان در خراسان جنوبی، با هماهنگی مقام قضائی تحت پیگرد قرار گرفتند. شجاع گفت: با توجه به ملی بودن موضوع، پرونده برای سیر مراحل قانونی توسط مقام قضائی به دادسرای ویژه اقتصادی تهران ارسال شد و شناسایی و دستگیری سایر متهمان از آن طریق در حال پیگیری است.