kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

دستگیری اعضای باند تصادفات ساختگی در گرمسار

رئیس پزشکی قانونی شهرستان گرمسار از دستگیری 2 عضو یک باند که با تصادف‌های ساختگی از بیمه دیه و خسارت می‌گرفتند، خبر داد.
به گزارش ایسنا «حسین نبئي» از دستگیری 2 جوان 24 و 25 ساله با هوشیاری پزشکی قانونی این شهرستان خبر داد که با ایجاد یک تصادف ساختگی و ایجاد جراحت در بدن خود قصد دریافت دیه و کلاهبرداری داشتند.
وی ادامه داد: در این قبیل باندها اغلب افراد جوانی که بتوانند جراحت‌‌های ساختگی را در بدن خود تحمل کنند و افرادی که دارای سوابق آسیب‌های اجتماعی، پرونده‌های کیفری و کسانی که دچار مشکلات مالی هستند، فعالیت دارند.
نبئی اظهار کرد: در صورتی که باند فوق موفق در اجرای نقشه خود می‌شد جمعا مبلغی حدود یک میلیارد ریال از اداره بیمه دریافت می‌کردند.
رئیس پزشکی قانونی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: چون این تصادف‌های ساختگی در ساعت‌های پایانی شب و یا ساعت‌های ابتدایی روز و اغلب در مناطق خلوت انجام می‌شود هوشیاری نیروهای پلیس و کارشناسی دقیق اداره راهنمایی و رانندگی برای تشخیص واقعی یا ساختگی بودن تصادف‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
وی افزود: استفاده از خودروهای مستهلک و قدیمی که بیمه کامل دارند و استفاده از بیمه‌های مختلف از شگردهای این نوع کلاهبرداری‌هاست.