kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

پیرمرد 90 ساله مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت

اراذل و اوباش محله سیروس با حمله به منزل یکی از مومنین بنام و سرشناس محله امین‌الدوله پس از ضرب و جرح پیرمرد 90 ساله اموال وی را به سرقت بردند.
به گزارش خبرنگار کیهان ضاربین که دو نفر بودند با تظاهر به آشنایی وارد منزل حاج‌آقا طباطبایی پسر عموی مرحوم علامه طباطبایی می‌شوند و به محض ورود اقدام به ضرب و شتم شدید این پیرمرد 90 ساله می‌کنند.
فرزند طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ساعت وقوع حادثه را ساعت 11 صبح جمعه گذشته ذکر کرد و گفت: معمولا طلاب برای ملاقات با پدرم در خانه‌اش رفت و آمد می‌کنند و این دو نفر نیز با تظاهر به همین موضوع وارد خانه می‌شوند.
وی افزود: در کوچه ما حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله حق‌شناس با 150 طلبه قرار دارد ولی از آنجا که این حادثه روز جمعه اتفاق افتاده بود کوچه کاملا خلوت و ساکت بود به طوری که اراذل فرصت کافی برای هر کاری داشتند.
فرزند حاج‌آقا طباطبایی تاکید کرد: سارقین ضمن به سرقت بردن لوازم خانه از جمله چرخ خیاطی و مقداری لباس مبلغ قابل توجهی پول نقد هم با خود برده‌اند.
وی افزود: سارقین با ضربات مشت یا جسم سنگین چند ناحیه از صورت، گونه و جمجمه پدرش را شکسته‌اند و فک وی را نیز به شدت مجروح کرده‌اند.
وی گفت: پدرم به علت جراحت شدید به دو بیمارستان سوم شعبان و نبی‌اکرم مراجعه و نهایتا در بیمارستان شریعتی بستری و مورد مداوا قرار گرفته است و هنوز نیز تحت مراقبت ویژه قرار دارد.
فرزند طباطبایی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: چندین سال است که محله سیروس تبدیل به محیط مساعدی برای تجمع معتادین شده است در گذشته نیز سارقین و افراد معتاد به قصد سرقت وارد منزل شده بودند و هر بار مبلغی پول و وسایل خانه را به سرقت برده بودند.
وی از اینکه مسئولین انتظامی و شهری هیچ توجهی به مشکلات موجود در این محله ندارند و اقدامی در راستای پاکسازی محله از لوث اراذل و اوباش نمی‌کنند ابراز تاسف و نگرانی کرد.
وی گفت: پس از این حادثه رئیس کلانتری 113 بازار بازدیدی از منزل و پدرم و شناسایی ضاربین به عمل آورده است، اما اداره آگاهی هنوز نسبت به ماجرا وارد عمل نشده است.
حجت‌الاسلام زرین‌پور از طلاب مدرسه آیت‌الله حق‌شناس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: روزانه صدها طلبه در این محله رفت و آمد دارند مسجد امین‌الدوله یکی از مساجد معروف تهران و یادگار مرحوم حق‌شناس است اما متاسفانه حضور آزادانه معتادین و اراذل و اوباش چند سالی است که امنیت و معنویت را از این محله ربوده و حتی مدتی است، زنان هرزه با ظاهری زننده نیز در بخشی از این محله که به «باغچه» معروف است تجمع کرده و به خرید و فروش مواد مخدر مشغول می‌شوند.
وی تاکید کرد: بارها مسئولین انتظامی و شهری منطقه را به حوزه دعوت کرده و آن‌ها را از نزدیک در جریان وضعیت و اوضاع نابسامان محله گذاشته‌ایم، اما متاسفانه به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای پاکسازی و سالم سازی محله در مسئولان ذیربط وجود ندارد.