kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

نام 10سیاستمدار انگلیسی در پرونده کودک‌آزاری

یک افشاگر انگلیسی که اظهاراتش به شکل‌گیری پرونده موسوم به «عملیات فرنبریج» برای تحقیق در مورد شبکه کودک‌آزاری سیاستمداران در انگلیس منجر شده می‌گوید، نام بیش از 10 سیاستمدار کنونی و سابق این کشور در این پرونده مطرح است.
به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، «پتر مک‌کلوی» مدیر بازنشسته تیم محافظت از کودکان «هرفورد اند ورچستر» که بیش از 20 سال را به بررسی موارد ادعایی کودک‌آزاری و جمع‌آوری مدارک در این رابطه گذرانده، همچنین گفته حدود 40 نماینده مجلس عوام و اعیان این کشور یا در کودک‌آزاری نقش داشته‌اند یا با وجود اطلاع از این موارد، بر آنها چشم بسته‌اند.
اظهارات مک کلوی در حالی مطرح می‌شود که به تازگی گم شدن لیست و پرونده‌های مربوط به کودک‌آزاری سیاستمداران انگلیسی در دهه 1980، جنجال به راه انداخته و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر این کشور را مجبور به واکنش کرده است.
وی هفته گذشته تیمی را مامور بررسی در مورد این پرونده کرده و از آنها خواسته است «هر آنچه ممکن است» برای روشن شدن این موضوع انجام دهند.
به نوشته دیلی تلگراف، تاکنون یک شاهد رسما به پلیس اعلام کرده است که از سوی یکی از نمایندگان حزب محافظه‌کار مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
«سایمون دنسوک» نماینده پارلمان از حزب کارگر که بحث گم شدن این پرونده را اعلام کرد، می‌گوید از زمان مطرح شدن این موضوع، ده‌ها نفر دیگر به وی مراجعه و عنوان کرده‌اند که از سوی همین نماینده به آنها تعرض شده است.
انگلیس در دو سال اخیر شاهد پرونده‌های متعدد آزار جنسی کودکان بوده که عوامل آن شخصیت‌های برجسته این کشور از جمله «جیمی سویل» ستاره شبکه بی‌بی‌سی، چندین نوازنده و بازیگر و همچنین سیاستمداران این کشور بوده‌اند.
در تازه‌ترین نمونه از این دست پرونده‌ها، «رالف هریس» مجری باسابقه انگلیسی از سوی دادگاه در مورد آزار جنسی کودکان گناهکار شناخته شد. روزنامه «دیلی تلگراف» دو هفته قبل گزارش داد که هریس 84 ساله احتمالا باید تا پایان عمر در زندان بماند. کم‌سن‌ترین قربانی هریس، 7 ساله بوده است!