kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
عضو کادر پزشکی شیخ زکزاکی در مراسم سالگرد کشتار زاریا:

تنها سلاح ما در 3 روز هجوم ارتش به شیعیان نیجریه فریادهای یا الله، یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) بود

در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد کشتار زاریا، که به همت دفتر بسیج دانشجویی بین‌الملل و جهان اسلام در دانشگاه تهران برگزار شد یکی از اعضای جنبش اسلامی نیجریه به تشریح هجوم وحشیانه به شیعیان این کشور پرداخت و گفت زنده ماندن شیخ زکزاکی یک معجزه است.

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد کشتار زاریا، به همت دفتر بسیج بین‌الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد. بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم، گوشه‌هایی از مستند «ستاره‌های زاریا» به کارگردانی طاها فروتن پخش شد.
بعد از اکران مستند «ناصر عمر» از جانبازان و بازماندگان کشتار زاریا و عضو کادر پزشکی جنبش اسلامی نیجریه، با حضور در جمع دانشجویان، از جزئیات حمله به شیعیان نیجریه گفت.
ناصر عمر در اظهارات خود، خاطرات و نکات جالب و قابل توجهی از تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر اندیشه شیخ ابراهیم زکزاکی، جریان تشیع در نیجریه، شخصیت منحصر به فرد شیخ زکزاکی، جزئیات حمله نظامیان نیجریه به حسینیه حضرت بقیهًْ‌الله(عج) زاریا و وضعیت کنونی سلامتی شیخ زکزاکی ارائه کرد.
وی در ابتدای سخنان خود بیان کرد: شیخ زکزاکی ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) است و همواره ایشان را الگوی راستین نهضت خود معرفی کرده است.
عشق شیخ ابراهیم به پیرجماران
او با‌اشاره به کشتار زاریا افزود: در 12 دسامبر 2015 دولت نیجریه با استفاده از ارتش خود به حسینیه بقیهًْ‌الله حمله کرد. زیرا به زعم دولت نیجریه آنجا محلی برای تربیت نظامی شیعیان به شمار می‌رفت. در حالی که هرگز چنین نبود. در ابتدای حمله ارتش آنها به مذاکره و صحبت مسالمت‌آمیز دعوت شدند، ولی ارتش بدون توجه به این امر، شروع به تیراندازی بی‌وقفه کرد و از حاضران در حسینیه تا جایی که می‌توانست به شهادت رساند. ارتش نیجریه وقیحانه‌تر حتی از انتقال مجروحان به بیمارستان نیز جلوگیری کرد و راه‌های ارتباطی به حسینیه را مسدود کرد.
وی در ادامه افزود: پس از این اتفاق، تمامی برادران و خواهران از بیم آنکه مبادا آسیبی متوجه شیخ شود به سمت منزل شیخ روانه شدند. در حالی که دستانشان خالی بود و از ابتدایی‌ترین سلاح‌ها محروم بودند. مهاجمان ارتش از خانه شیخ نیز نگذشتند و تمام کسانی را که آنجا بودند به گلوله بستند و اجساد آنان را نیز به آتش کشیدند.
وی با‌ اشاره به این نکته که تنها سلاح ما در آن لحظات فریادهای یاالله یاحسین و یامهدی بود تصریح کرد: هنگامی که نظامیان ارتش این فریادهای ما را می‌شنیدند به تحکم پاسخ می‌دادند: «حسین و مهدی را بخوانید تا به یاری‌تان بیایند». این تهاجم و حمله وحشیانه همچنان تا سه روز ادامه داشت ولی شیعیان و هواداران شیخ در طول این سه روز ایشان را تنها نگذاشتند.
ناصر عمر با شرح صحنه درگیری نظامیان و شیعیان در منزل شیخ خاطرنشان کرد: با اینکه از هر نوع تهاجمی علیه ما استفاده کردند و انواع آر‌پی‌جی، راکت و گازهای دودزا را علیه ما به کار بردند، اما همچنان تنها پرسش ما این بود که «متی نصرالله؟!». نظامیان ارتش در پایان امر نیز با لگد و چوبدستی و باتوم، ما را به اردوگاهی منتقل کردند. با این وجود تنها دغدغه ما در اردوگاه این بود که نکند شیخ و خانواده‌اش را به شهادت
برسانند.
وی با ‌اشاره به وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی افزود: همه قرائن حاکی از این است که تنها یک معجزه می‌توانسته شیخ را زنده نگاه دارد؛ درحالی که 43 ترکش در جمجمه، 9 ترکش در دست راست و 3 ترکش در پای چپ ایشان باقی مانده است و دوبرابر مقدار بحرانی در بدن ایشان سرب و کادمیم به جا مانده است. شیخ اوضاع خود را این گونه توصیف می‌کند که گویی هرروزه از نوک سر تا سینه او مواد مذاب در حال حرکت‌اند. متخصصان ایرانی و انگلیسی اذعان دارند که در طول خدمت پزشکی خود با چنین امری روبرو نبوده‌اند؛ زیرا ده درصد این مقدار سرب و کادمیم برای فوت یک شخص کافی است!
کشتار شیعیان نیجریه؛ پروژه آل‌سعود
وی در جمع‌بندی صحبت‌های خود عنوان کرد: شیخ زکزاکی از آن دسته افراد است که خداوند عمیقا دوستش دارد و زنده ماندن ایشان نمی‌تواند چیزی جز عشق حضرت باریتعالی به این بنده خود باشد. همه خواسته ما از برادران و خواهران نیجریه‌ای و غیرنیجریه‌ای این است که برای ادامه حیات شیخ دعا کنند و از خدا بخواهند که شفای عاجل ایشان را عنایت بفرماید. همچنین تقاضای ما از دولت‌های اسلامی این است که شرایط درمان شیخ را هرچه سریعتر فراهم کنند، چراکه ادامه وضعیت موجود خطرات بسیاری را متوجه شیخ زکزاکی می‌کند.
وی در ادامه سخنرانی خود نیز گفت: کشتار شیعیان این منطقه پروژه عربستان سعودی است و عربستان در طول چند سال اخیر مبلغان بسیاری را تربیت کرده است که وهابیت را در نیجریه رواج دهند و نه تنها با شیعیان، بلکه با صوفیان سنی‌مذهب نیز خصومت می‌ورزند.
وی گفت: بوکوحرام نیز ساخته دست همین جماعت است و سیاست‌هایی نظیر سیاست‌های داعش را پیش می‌برد و از آنجا که نفت این منطقه حائز اهمیت است، برای آمریکا و شریکش عربستان اهمیت پیدا کرده است و با وعده پیشرفت اقتصادی، دولت این کشور را پیرو خویش کرده است. آمریکا، انگلیس، اسرائیل، فرانسه و عربستان 5 کشوری هستند که این بلا را سر شیعیان نیجریه آورده‌اند و این نکته‌ای است که محمد بن‌سلمان در مصاحبه‌ای آن را افشا کرده است.
گفتنی است در پایان مراسم نیز به سوگواری و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته شد.
لازم به ذکر است که کشتار زاریا توسط نظامیان نیجریه در سال 2015 میلادی، به شکل فجیعی با حمله آنان به حسینیه حضرت بقیه‌ًْالله(عج) و پس از آن به منزل شیخ زکزاکی، رخ داد که طی آن هزاران نفر شهید و زخمی شده و بسیاری نیز بازداشت شدند. شیخ ابراهیم زکزاکی نیز به همراه همسرشان به مکان نامعلومی منتقل شدند.