kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

۷۸ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی کشور متعلق به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۷۸ هزار میلیارد تومان از کل معوقات مالیاتی کشور که در حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، متعلق به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی می‌باشد.

به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌ حسن درویشیان در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، با رد این ادعا که سازمان بازرسی کل کشور، جرأت را از مدیران در دور زدن تحریم‌ها می‌گیرد، گفت: نباید موضوع دور زدن تحریم‌ها مجوز و بهانه‌ای برای فساد باشد.
بازداشت یک مدیر با فساد ده‌ها میلیون دلاری به بهانه دورزدن تحریم‌ها
وی ادامه داد: در همین راستا اخیراً پرونده‌ای داشتیم که فردی در یک دستگاهی به بهانه دور زدن تحریم‌ها مرتکب فساد ده‌ها میلیون دلاری شد و با بخشی از این پول‌ها برای خود و همسرش، ویلا و خودرو خریده است. این فرد بازداشت‌ شده و پرونده آن در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
درویشیان با تأکید بر اینکه همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید مبرا از فساد باشند، افزود: حتی دستگاه‌های حاکمیتی و دستگاه‌هایی که ناظر و رسیدگی‌کننده به فساد و تخلف و جرم هستند خودشان باید از فساد مبرا باشند. رئیس قوه قضائیه نیز روی این موضوع تأکید دارند، در همین راستا مطمئن باشید در سازمان بازرسی با کوچک‌ترین تخطی حتماً برخورد می‌کنیم.
 ضمانت اجرایی برخی قوانین ضعیف است
وی، ضمانت اجرایی برخی قوانین را ضعیف دانست و اظهار داشت: یکی از قوانینی که نیاز به اصلاح دارد، رسیدگی به تخلفات اداری است که مربوط به اوایل انقلاب می‌شود و برخی موارد آن در حال حاضر اصلاً موضوعیت ندارد، همچنین گاهی جرم انگاری‌ها صحیح نیست و مجازات بازدارنده نمی‌باشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به اشکالات قانون مالیات گفت: اکنون ۷۸ هزار میلیارد تومان از کل معوقات مالیاتی کشور که در حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، متعلق به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی می‌باشد که از این مبلغ ۹ هزار میلیارد مربوط به اشخاص حقیقی و ۶۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به اشخاص حقوقی
است.