kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

حوادث کوتاه از کشور


      
      پلمب مطب غیر مجاز
میاندوآب- ایرنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: یک مطب پزشکی و یک لابراتوار غیرمجاز دندان‌پزشکی در این شهرستان شناسایی و پلمب شد.
سهراب حیدری‌، اظهار داشت: این دو مرکز غیرمجاز بهداشتی توسط واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان میاندوآب طی یک ماه گذشته شناسایی شده بود.
وی افزود: در پی این اقدام، یک لابراتوار پروتز دندان به دلیل نداشتن پروانه و فعالیت افراد غیرمجاز پلمب شد.
قلیان ممنوع
سرویس شهرستانها: فرماندار بندرعباس گفت: عرضه قلیان در طول نوار ساحلی بندرعباس ممنوع است.
عزیزاله کناری، افزود: نظر به ضرورت فراهم‌سازی زمینه بهره‌مندی عموم شهروندان از سواحل دریا و بهره‌گیری از زیبایی‌ها و طراوت و نشاط آن و همچنین بهره‌گیری مطلوب از زیرساخت‌های فراهم شده توسط دستگاه‌های متولی جلسه‌ای به ریاست فرماندار بندرعباس برگزار شد.
وی اظهار کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده و بمنظور فراهم‌سازی زمینه بهره‌مندی عموم شهروندان از سواحل شهر و زیر ساختهای ساحل مربوطه، عرضه قلیان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در طول ساحل بندرعباس ممنوع است.
انحراف از مسیر اتوبوس
سرویس شهرستانها: وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی،  گفت‌: بر اثر انحراف از مسیر یک دستگاه اتوبوس در ۱۰ کیلومتری جاده مرند - تبریز 21 مسافر مصدوم شدند.
وحید شادی‌نیا، افزود: این اتوبوس حامل ۳۱ سرنشین بود که از قم به مقصد خوی در حرکت بود.
وی ادامه داد: تمامی مصدومان این سانحه برای مداوا به بیمارستان مرند منتقل شدند.
سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این ارتباط گفت: یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا که از مبدا قم به مقصد خوی با ۳۱ نفر مسافر در حال حرکت بود در محور صوفیان - مرند از مسیر اصلی خارج و با شئ ثابتی برخورد کرده است.
سرهنگ کریمی‌نژاد، علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
کشف تریاک
زاهدان- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از کشف یک هزار و ۳۵ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه پلیس شهرستان «میرجاوه» با سوداگران مرگ خبر داد.
سردار محمد قنبری، افزود: ماموران انتظامی شهرستان «میرجاوه» با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب چند تیم پوششی با اقدامات گسترده تخصصی و رصد منطقه، قاچاقچیان را که با یک دستگاه وانت تویوتا در محور «لادیز- تمین» در حال جا‌به‌جایی محموله سنگین مواد مخدر بودند شناسایی و با علائم هشدار دهنده به آنها دستور ایست دادند.
وی تصریح کرد: راننده خودرو وانت بدون توجه به دستور ایست متواری و دو سرنشین آن به سمت عوامل انتظامی تیراندازی کردند.
وی عنوان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و‌ گریز سرانجام خودرو وانت قاچاقچیان در یکی از محور‌های فرعی همان محدوده متوقف و پس از ساعتی درگیری با توجه به آتش پرحجم تکاوران پلیس سه عضو این باند قاچاق مواد افیونی با تنگ شدن عرصه، خودرو را رها و با استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات «تفتان» متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی در استان بیان داشت: در این عملیات مقتدرانه تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو وانت یک هزار و ۳۵ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک به همراه ۴۸ فشنگ جنگی کلاش کشف شد.
برق گرفتگی
بندر عباس- خبرنگار کیهان: بر اثر برق گرفتگی در بندر کوهستک یک نفر جان باخت.
بخشدار بمانی شهرستان سیریک گفت: اتصال برق با جا کولری منزل مسکونی موجب مرگ خانم ۴۸ ساله شد.
رحیم سنجری افزود: در دوماه گذشته سه نفر به علت برق گرفتگی در بندر کوهستک جان خودشان را از دست دادند.
تصادف زنجیره‌ای
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر تصادف زنجیره‌ای پنج دستگاه خودرو در محور همدان - قروه نرسیده به روستای «همه‌کسی» ۱۳ نفر مجروح شدند.
سرهنگ رضا عزیزی، اظهار داشت: در این تصادف زنجیره‌ای ابتدا یک دستگاه پراید با نزدیک شدن به جاده مه‌آلود سرعت خود را تا حد ممکن کاهش می‌دهد اما یک دستگاه کامیون با سرعت بالا از پشت سر با این وسیله نقلیه برخورد می‌کند.
وی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه مینی‌بوس با کامیون برخورد کرده و یک دستگاه پژو نیز به مینی‌بوس و پژو دیگری به سواری پژو نخست در نزدیکی روستای همه کسی برخورد می‌کند.
سرهنگ عزیزی تاکید کرد: بی‌توجهی به جلو و نکاستن سرعت با نزدیک شدن به محدوده مه‌آلود عامل بروز این تصادف زنجیره‌ای است.
انهدام باند سرقت
ساری- خبرنگار کیهان: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان قائم‌شهر یک باند سرقت خودرو و اموال داخل آن در این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو‌ها در این شهرستان، ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه، فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری ازجمله سرقت در این شهرستان بود را دستگیر کردند.
سرهنگ محمدولی مرادی افزود: متهم در ادامه تحقیقات پلیسی و بازجویی‌های انجام شده به سرقت سه خودرو و ۱۸ فقره سرقت اموال داخل خودرو‌ها با همکاری دو نفر از همدستانش در شهرستان قائم شهر اعتراف کرد.
کشف مواد مخدر
شیراز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف دو دستگاه خودرو و کشف ۶۸۵ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در شهرستان‌های نی‌ریز و مرودشت خبر داد.
سردار رهام ‌بخش حبیبی، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز در راستای مبارزه شبانه‌روزی با باندهای بزرگ مواد مخدر، با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک خودرو وانت نیسان قصد انتقال محموله سنگین تریاک به داراب را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی و توقیف خودروی مورد نظر در بازرسی از آن میزان 405 کیلو تریاک کشف و در همین راستا یک قاچاقچی دستگیر و روانه زندان شد.
وی تصریح کرد: در عملیاتی دیگر ماموران انتظامی شهرستان مرودشت موفق شدند در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه وانت پیکان حامل مواد مخدر را شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن 280 کیلوگرم تریاک کشف و یک نفر را نیز دستگیر کنند.
کالای قاچاق
اهواز- خبرنگار کیهان: 10 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان ماهشهر کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: پلیس آگاهی شهرستان ماهشهر با اقدامات تخصصی دودستگاه تریلر و کامیون حامل بار قاچاق را در محور ماهشهر - اهواز شناسایی و متوقف کردند.
سردار حیدر عباس زاده افزود: در بازرسی از بار خودروهای توقیفی هفت هزارظرف آبکش، 16دستگاه لباسشویی و ظرفشویی و شش دستگاه کولرگازی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
وی بیان کرد: در این رابطه چهار متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.
قاتل فراری دستگیر شد
کرمانشاه- ایسنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری یک قاتل فراری مسلح در شهرستان پاوه و در کمتر از 72 ساعت پس از ارتکاب قتل خبر داد.
سرهنگ محمدرضا آمویی، گفت: در بررسی‌های پلیس مشخص شد مردی 56 ساله توسط یکی از آشنایان خود از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله سلاح شکاری برنو قرار گرفته و جان خود را از دست داده و فرد قاتل نیز متوای شده است.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پاوه در کمتر از 72 ساعت پس از وقوع قتل موفق به ردیابی وی در کوه‌ها و نقاط صعب‌العبور پاوه شدند و پس از کشف محل اختفای قاتل فراری در عملیاتی منسجم موفق به دستگیری این شخص و کشف یک قبضه تفنگ برنو و 52 عدد فشنگ شدند.