kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
سخنگوی دولت:

شبکه ملی اطلاعات سلاحی برای جلوگیری از تحریم است

سخنگوی دولت گفت: یک شبکه ملی برای مواقعی مانند تحریم در نظر داریم که با توسعه زیرساخت‌ها علاوه‌بر تضمین دسترسی به اینترنت مقاومت را هم افزایش دهد.

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر دیروز(دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با‌اشاره به اینکه در چند روز گذشته و پس از روزهای تلخ، مواضع و رویکرد دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در قبال آسیب‌دیدگانی که به تعبیر ایشان از مصادیق شهید و جانباز به حساب می‌آیند مهم و راهگشا بود، اظهار داشت: قطعاً این وقایع نیازمند علت‌یابی علمی لازم از ماجرا است.
سخنگوی دولت افزود: طی روزهای اخیر اگرچه شاهد پایکوبی و شادی تحلیلگران آمریکایی و دنباله‌روهای رسانه‌ای آنها بوده‌ایم که به زبان‌های مختلف می‌گفتند دیدید تحریم‌ها چه بر سرتان آورد اما در سوی دیگر شاهد وجدان بیدار بشری بودیم که در خود آمریکا حاکمان خود را نقد کردند و می‌گفتند اگر ما به تعهد خود و برجام متعهد بودیم و تحریم ضد انسانی را علیه مردم بی‌گناه اعمال نمی‌کردیم یک ملت این چنین در شرایط دشوار قرار نمی‌گرفت.
ربیعی با‌اشاره به انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر که در پیش روی ماست انتخابات مجلس شورای اسلامی است. همه ما می‌دانیم مسیر نجات کشور و مسیر شکوفایی و آینده و ثبات کشور از انتخابات می‌گذرد.
وی تأکید کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات همه توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات و دفاع از رای مردم که به مثابه حق‌الناس است به کار خواهد گرفت.
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا مجدد از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرده و مدعی شده که اتفاقات اخیر هزار کشته داشته است، پاسخ دولت ایران به ادعاهای ترامپ چیست؟ گفت: بدون تردید اظهارات صریحی که این روزها مقامات آمریکایی در مورد اتفاقاتی که با محدود کردن آن به تلاش‌های خودشان صورت دادند یک جنایت جنگی و یک جرم بین‌المللی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عدد و رقمی که پیرامون هزار گفتند نیز مثل همیشه اعداد و رقم غیر واقعی است و هیچ شاهدی برای آن ارائه نکردند. قطعاً ما صادقانه به تفکیک استان و شهرستان و به تفکیک علت آمار را ارائه خواهیم داد. اینکه تا حالا صبر کردیم بنا به توصیه‌ای که در پاسخ نامه شورای عالی امنیت ملی به مقام معظم رهبری بر تفکیک کردن است، این تفکیک صورت خواهد گرفت و آمار با هماهنگی قوه قضائیه و وزارت کشور اعلام خواهد شد.
ربیعی در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز تصریح کرد: دولت در حال تلاش است که قطع اینترنت برای هر واقعه‌ای ابزار قرار نگیرد. ملت ایران به دنبال توسعه زیرساخت‌ها است که علاوه‌بر تضمین دسترسی استقلال و پایداری را در برابر حملات آمریکا داشته باشد. دیدگاه صریح و روشن دولت این است.
ربیعی در رابطه با تبادل زندانیان گفت: این پیشنهاد در سازمان ملل مطرح شد و برای آزادسازی مسعود سلیمانی که به بهانه دور زدن تحریم‌های ایران دستگیر شده بود، اقدام شد. یکی از مقامات سابق آمریکا چند ماه پیش پیام آورد که حاضر هستند در این راستا مبادله داشته باشند.
سخنگوی دولت در مورد اظهارنظر پیرامون تک نرخی کردن بنزین تاکید کرد: نظری داده شده و ما شنیدیم اما اینکه نظر فردی بوده یا نظر جمعی اطلاعی نداریم. هنوز در این زمینه با دولت صحبت نشده است.