kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

فوت یک نفر بر اثر آنفلوآنزا در رامسر

رئیس ‌شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از شناسایی۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و فوت یک نفر در این شهرستان خبر داد.



حمیدرضا مبشری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه توده هوای سرد را در هفته جاری پیش روی داریم و پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری موج افزایش افراد مبتلا به آنفلوآنزا در رامسر  افزایش یابد، اظهار کرد: جلسات تخصصی با هدف پیشگیری و آمادگی حوزه سلامت در داخل شبکه بهداشت برگزار و امکانات لازم مهیا شده است.
وی تصریح کرد: روز سوم این بیماری برای کادر درمان بسیار مهم است که در این راستا از روسای ادارات خواسته می‌شود تا مرخصی‌های کافی برای کارمندان مبتلا و به‌خصوص کارمندانی که فرزندانشان دچار این بیماری شده‌اند را در نظر بگیرند.
رئیس ‌شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با‌اشاره به اینکه از این ۵۰ نفر پنج مادر باردار و چهار کودک بودند که آزمایش آنها منفی بوده است، گفت: آنفلوآنزا در این افراد حاد نبوده و روند بیماری در آنها طی شده است.
مبشری با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد، ادامه داد: در صورت غیبت ۱۵ درصد دانش‌آموزان هر مدرسه باید گزارش فوری از سوی آموزش و پرورش به شبکه بهداشت ارسال شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: افراد مسن، کودکان و نوجوانان، افراد دچار بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای و افراد مصرف‌کننده داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بیش از دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند.
رئیس ‌شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با ‌اشاره به اینکه آنفلوآنزای پرندگان به راحتی به انسان منتقل می‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی در رامسر نمونه مثبت گزارش نشده است.
مبشری از بستری ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان رامسر خبر داد و گفت: تاکنون یک نمونه مثبت شناسایی شد که متاسفانه فرد بیمار به دلیل داشتن سابقه بیماری ریه فوت کرد.