kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

نگرانی شدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از خلع سلاح سربازان خود در جنگ با ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره میزان و نحوه دسترسی ایرانیان به شبکه‌های اجتماعی به‌ شدت ابراز نگرانی کرد!


سرویس سیاسی-

برای درک بهتر نگرانی وزیر جنگ رژیم کودک‌کش صهیونیستی از قطعی اینترنت مردم ایران کافی است نگاهی گذرا و مختصر به پشت پرده تلاشها و هزینه‌های سنگین مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی برای طراحی پروژه آشوب در ایران در بستر فضای مجازی بیاندازیم.
«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه در پستی در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی از متخصصان در سراسر جهان خواست با یکدیگر همکاری کنند تا زمینه دسترسی ایرانی‌ها به شبکه‌های اجتماعی را در فضای مجازی فراهم کنند.
بنت که نقش بی‌بدیلی در کشتار مردم مظلوم فلسطین دارد ، در یک پست ویدئویی که به فارسی نیز ترجمه شده است گفته، «بیایید برای یک هدف متحد شویم؛ برای کمک به رنج طولانی مردم ایران در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی.»
اشاره وزیر جنگ اسرائیل به اغتشاشات و آشوبهای اخیر در ایران است که به دنبال سوءاستفاده عده‌ای از بستر شبکه‌های اجتماعی برای تخریب و ناآرامی، دسترسی به اینترنت در برخی مناطق محدود شد و بعد از آرام شدن شرایط، مجددا دسترسی‌ها به اینترنت برقرار شد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود مدعی شده، «چقدر یک رژیم باید از مردمش بترسد که اجازه دسترسی آنها به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توئیتر و دیگر شبکه‌ها را سلب کند!»
نفتالی بنت با استمداد از متخصصان برای کمک به ایرانیها افزود: «همه متخصصان فن در سراسر جهان، اسرائیلی‌ها، عرب‌ها، ایرانی‌ها، آمریکائی‌ها، اروپایی‌ها و هرکس دیگر، متحد شوند برای یک هدف؛ کمک به رنج طولانی مردم ایران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی. یک پروسه جهانی گسترده برای آزادی. همه باید نقشی ایفا کنند.»
وی در پایان ویدئو نیز گفته؛ «با هم، ما می‌توانیم به مردم فارس و دیکتاتوری ایران نشان دهیم که قدرت مردم از قدرت افرادی که در قدرت هستند قویتر است.»
مقامات ایران در روزهای گذشته توضیح داده‌اند که قطع اینترنت به دلایل تهدیدهای امنیتی پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین صورت گرفت و به محض رفع مشکلات امنیتی مجدداً برقرار شد، اما نگرانی از قطع اینترنت برای عده‌ای که تنها چند هفته قبل‌تر برای سخت‌کردن تجارت دارو و غذا با ایران قاعده و قانون وضع می‌کردند، نکته‌ای قابل توجه است.
آمریکا به همراه متحدانش از سالها قبل، فضای سایبری و ارتباطات مجازی را جغرافیایی با ویژگی‌های مناسب برای ایجاد اغتشاش و هدایت جنگ نرم علیه دولت‌های مستقل و نظام‌های مخالف با استکبار جهانی می‌بیند.
تلاش ارتش اسرائیل برای نفوذ در ایران از طریق شبکه‌های مجازی
برای درک بهتر نگرانی وزیر جنگ رژیم کودک‌کش صهیونیستی از قطعی اینترنت مردم ایران اما کافی است نگاهی گذرا و مختصر به پشت پرده تلاشها و هزینه‌های سنگین مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی برای طراحی پروژه آشوب در ایران در بستر فضای مجازی بیاندازیم.
 ارتش اسرائیل با نام اصلی «نیروهای دفاعی اسرائیل» (به اختصار: آی‌دی‌اف)، از تاریخ۳۰ مرداد شروع به ایجاد صفحاتی با نام‌ها و عناوین جعلی و همچنین انتشار محتوا به زبان فارسی در شبکه‌های مجازی و به اصطلاح اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام کرده و ​کانالی را نیز به زبان فارسی در تلگرام ​راه انداخته تا بتواند از طریق ارتباط با کاربران این شبکه‌ها و گرفتن اطلاعات تحت عناوین مختلف همچون گردشگری، محیط زیست، تکنولوژی، مد و معماری و... این کاربران را به جاسوسان بی‌جیره و مواجب تبدیل سازد.
انتشار تصاویر ظاهرا شخصی کاربران از نقاط مختلف کشور که سفر می‌کنند و همچنین ارائه اطلاعات ریز و درشت از موقعیت این مناطق و نکات آشکار و پنهان آنها، می‌تواند این پروژه اسرائیلی را تکمیل کند.
تارنمای صدای آمریکا (VOA) ضمن اعلام خبر فوق می‌افزاید : «حساب‌های فارسی زبان ارتش اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی از زمان شروع به فعالیت خود تاکنون اینفوگرافیک‌هایی از عوامل اجرایی نیروهای نظامی ایران که علیه منافع اسرائیل سازماندهی شده‌اند را... منتشر کرده است...».
 نکته قابل‌تأمل اینجاست که ارتش اسرائیل که یک نیروی نظامی است و قاعدتا می‌بایست مأموریت‌هایش از طریق فرآیندهای نظامی، عملیاتی شود، گویا خودش هم متوجه شده از پس ایران و نیروهای نظامی‌اش برنمی‌آید، از همین روی از طریق شبکه‌های مجازی وارد شده تا شاید بتواند از این راه نفوذی در ایران پیدا نماید.
پیش از اسرائیل، سال‌هاست نظام سلطه جهانی متوجه شده از طریق نظامی قدرت مقابله با ایران را نداشته و به نفوذ از طریق رسانه‌های مختلف و آموزش‌های به ظاهر علمی و القاء سبک زندگی که در مجموع جنگ نرم خوانده می‌شود، روی آورده است.
این در حالی است که ۱۷ سال پیش در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی) نیز در جمع کارشناسان ارشد کمیته صلح آمریکایی گفته بود که نبرد با ایران به‌وسیله‌‌تانک و توپ و ارتش و... کارساز نیست و باید به ایران از طریق ماهواره و اینترنت حمله کنید.
بنابر این آنچه که در طی این سال‌ها به‌وسیله صدها شبکه ماهواره‌ای و اینترنتی و مجازی اعمال شده است و اینک ارتش اسرائیل مستقیماً وارد این کارزار شده تا نشان دهد تنها راه جنگیدن با ایران نفوذ از طریق شبکه‌های مجازی اینترنتی است.
جنگ سایبری واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران
از سوی دیگر روزنامه آمریکایی آمریکن هرالد تریبون نیز اخیراً در گزارشی به جنگ سایبری واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران و شکست پروژه آشوب با قطع موقت اینترنت‌اشاره کرده و نوشته است : «ارتش آمریکا اتاق‌های جنگی با نیروهایی اختصاص یافته به دستکاری شبکه‌های اجتماعی و پیشبرد پروپاگاندا در راستای منافع ایالات متحده شکل داده است. ارتش بریتانیا، واحد جنگ شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده که تمرکز اولیه آن بر خاورمیانه است. اسرائیل همیشه در حال پروپاگاندای آنلاین بوده و سعودی‌ها اخیرا بر روی تاثیرگذاری بر گفتمان شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند.
نگارنده گزارش تاکید می‌کند که با اوصاف فوق، تعجبی ندارد که دولت ایران در جریان بحران اینترنت را قطع کند. انتظار آن را باید داشت که این امر در کشورهای مخالف آمریکا در هنگام آشوب و ظنین بودن به عملیات اطلاعاتی خارجی به مسئله‌ای عادی تبدیل شود.»
همچنین یک محقق آمریکایی با‌اشاره به حساب باز کردن مقامات آمریکایی‌ روی تلفن‌های همراه , اجرای تاکتیک رفتار ازدحامی در اغتشاشات ایران تصریح می‌کند : «رفتار ازدحامی» بستگی به جریان اطلاعات قوی دارد و فضای اینترنت شرایط لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز این شیوه را فراهم کرده است. به عبارت دیگر، با کنترل ارتباطات و ارسال متن به معترضان، گروه‌های تصادفی در یک یا چند نقطه مختلف جمع می‌شوند و به این ترتیب فضا برای ایجاد هرج و مرج فراهم می‌شود. این در حالی است که هیچ کس به درستی از منشأ پیام‌ها آگاه نیست. این اولین بار نبود که این تاکتیک در ایران به کار رفته است، اما این نخستین بار بود که مخالفان ایران غافلگیر و حتی شوکه شدند، چراکه دیدند ایران قادر است به سرعت با مسدود کردن اینترنت از گسترش خشونت جلوگیری کند و آرامش را برقرار سازد.
همه اینها در حالی است که مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که نقشی عمده و آشکار در پخت و پز طرح‌های ضدایرانی در آمریکا دارد به همراه دنیل شاپیرو سفیر اسبق آمریکا در سرزمین‌های ‌اشغالی در مقاله‌ای مشترک که در ایام آشوب‌های دی ماه سال 96 در نشریه پولتیکو منتشر کردند، نوشته بودند؛ «دولت آمریکا باید اطمینان حاصل کند که شرکتهایی مانند تلگرام، توییتر و اینستاگرام با درخواست حکومت ایران مبنی بر مسدود کردن کانال‌های مورد استفاده معترضین برای سازماندهی و برقراری ارتباط، موافقت نکنند.»
اگر این شبکه‌های اجتماعی برای مردم عادی ابزاری برای ارتباط فردی و جمعی، به ‌اشتراک گذاشتن عکس صبحانه و ناهار و جشن تولد و برای عده‌ای هم ابزار کسب و کار هستند، برای آمریکایی‌ها ابزاری برای سازماندهی، آموزش و هدایت آشوب است.