kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

اخبار دانشگاه


پس از محکومیت اتحادیه اروپا به خاطر تحریم دانشگاه شریف
شکایت مجدد ایران برای اخذ خسارت
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از محکوم شدن اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا دو سال پیش دانشگاه شریف را تحریم کرده بود که سرانجام دادگاه حکم محکومیت اتحادیه اروپا را صادر کرد چراکه براساس اتهامات واهی دانشگاه شریف را تحریم کرده بود.
دکتر رضا روستا آزاد درخصوص لغو تحریم اتحادیه اروپا علیه دانشگاه صنعتی شریف گفت: دو سال پیش اتحادیه اروپا دانشگاه صنعتی شریف را به جرم همکاری در حرکت‌های هسته‌ای کشور تحریم کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف به این حکم اعتراض کرد و یک وکیل انگلیسی برای پیگیری موضوع گرفت و برعلیه اتحادیه اروپا اقامه دعوی کرد، طی دوسال گذشته از طریق نظام حقوقی اروپا علیه اتحادیه اروپا این مسئله پیگیری شد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف یادآورشد: براساس پیگیری و تلاش‌هایی که صورت گرفت حکم محکومیت اتحادیه اروپا اخذ شد و اثبات شد که براساس اتهامات واهی اتحادیه اروپا دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرده بود.
وی افزود: اتحادیه اروپا دو ماه فرصت دارد که مستندات خود را به دادگاه تجدید نظر ارایه کند ولی آنها به دلیل اینکه اتهامات واهی به دانشگاه وارد کردند مستنداتی نیز ندارند و دستشان خالی است . روستا آزاد افزود: بعد از دوماه که حکم قطعی شود شکایت جدیدی علیه اتحادیه اروپا به علت خساراتی که دراین مدت متوجه دانشگاه شده است ارایه خواهیم داد.
با بخش نامه جدید حراست، باید فاتحه تحقق دانشگاه اسلامی را بخوانیم
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در مورد وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه گفت: نهاد‌های دانشگاه بخصوص حراست دانشگاه که طبق آیین نامه مصوب دانشگاه وظیفه دارند با مصادیق بد حجابی برخورد نمایند هیچ اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند. مگر می‌شود در دانشگاه را بر روی هر نوع پوششی باز بگذاریم و بعد انتظار داشته باشیم انشاا.. درست می‌شود.
مطیعی درگفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران گفت: طبق آیین نامه پوشش دانشگاه، دانشجویان چه آقا و چه خانم حین ورود به دانشگاه باید شئونات اسلامی را رعایت کنند و با ظاهر نامناسب در دانشگاه ظاهر نشوند. این در صورتی است که ما شاهدیم عرصه دانشگاه به شوی لباس های  نامناسب تبدیل گشته است. این وضعیت واقعا وقیح و شرم آور است چرا که چه در قسمت آقایان و چه در قسمت خانم‌‌ها شاهدیم ضوابط به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و خانم‌‌ها با آرایش‌های غلیظ و لباس‌های تنگ و آقایان هم با مدل‌های مو نامناسب و لباس‌های زننده به راحتی وارد دانشگاه می‌شوند.
وی در مورد بخشنامه جدید حراست مرکزی دانشگاه آزاد در مورد عدم دخالت حراست در بحث مبارزه با بدحجابی در دانشگاه افزود: با این بخش نامه باید فاتحه تحقق دانشگاه اسلامی را بخوانیم و بنظر مسئولین معتقدند این دانشگاه آزاد است نه اسلامی. جالب است از طرفی حراست اجازه کار فرهنگی به ما تشکل‌‌ها را نمی‌دهد و از طرفی بخشنامه صادر می‌کند که کاری به بحث حجاب نداریم. مگر می‌شود در دانشگاه را بر روی هر نوع پوششی  باز بگذاریم و بعد انتظار داشته باشیم انشاا.. درست می‌شود.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه افزود: متاسفانه با وجود این وضعیت اجازه کار فرهنگی به انجمن اسلامی در این عرصه را نمی‌دهند ولی با وجود این تنگ نظری‌‌ها انجمن اسلامی از وظیفه خود کوتاه نیامده و با انتشار چندین شماره نشریه تخصصی در باب امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری نمایشگاه‌های عکس  در این زمینه بدنبال ترویج فرهنگ تذکر لسانی در دانشگاه هست.
سیاست‌بازی،  دانشگاه را
 از وظایف اصلی دور کرده است
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به اینکه فرجی‌دانا با حساسیت بسیار زیادی از نمایندگان مجلس صلاحیت تصدی‌گری در وزارت علوم را کسب کرد، اظهارداشت: بعد از گذشت یکسال زمان مناسبی برای ارزیابی شرایط وزارت علوم در مجلس شورای اسلامی است.
روح‌الله نجابت در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: امروز آموزش‌عالی نیازمند شتاب بیشتری در روند رو به رشد خود است، اما متاسفانه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیش از اینکه به مسائل علمی توجه شود و بر وظیفه اصلی دانشگاه استوار باشد به سیاست‌بازی پرداخته شده است. وی با انتقاد از فضای فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: وزیر علوم باید با نگاه کلان و در تراز انقلاب اسلامی به مقوله‌های فرهنگی اهتمام ورزد؛ چرا که تحولات فرهنگی در کشور باید از دانشگاه آغاز شود. عملکرد فرجی‌دانا در ماه‌های مدیریتش بر وزارت علوم عملکرد نامطلوبی را از وی به‌جای گذاشت که نمایندگان مجلس را برآن داشت که از وی سؤال و استیضاح کنند.