kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

کوتاه از ایران


علت تاخیر سفر رئیس‌جمهور به قم
قم - خبرنگار کیهان: استاندار قم علت تعویق در سفر رئیس‌جمهور به این استان را عدم توافق مسئولان استان قم بر سر چند پروژه مهم برای اختصاص بودجه از سوی دولت اعلام کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش با بیان اینکه کاهش بودجه تاثیر منفی بر انجام عملیات عمرانی در استان قم گذاشته است گفت: امید است بتوانیم برخی طرح‌ها مانند صحن شرقی حرم مطهر و پل جمهوری را به صورت کامل تا پایان سال جاری راه‌اندازی کنیم.
تذکر به وزیر نیرو
کرج - فارس: نماینده مردم کرج، آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیرا شاهد کاهش آب در مناطق کرج بوده‌ایم که متاسفانه انتقال بخشی از آب شهرستان کرج به تهران مشکلاتی را برای مردم کرج پدید آورده است.
عزیز اکبریان از پیگیری این موضوع در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: درباره این موضوع به وزیر نیرو تذکراتی داده شده است.
وی با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: پیش از اجرای عملیات تخریب باید از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید. متاسفانه مشاهده شده که سال‌ها با متخلفان در این خصوص برخورد نمی‌شده و این غفلت یک‌باره به تخریب املاک و بنا منجر شده است.
رفع مشکل بیمه روزنامه‌نگاران
شیراز - ایرنا: مسئول امور پاسخگویی صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه‌نگاران گفت: ظرف کمتر از 25 روز آینده، مشکل بیمه‌های تامین اجتماعی روزنامه‌نگاران کشور حل خواهد شد.
امیرعباس کارگر افزود: عمده‌ترین مشکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان تامین اجتماعی، مسئله بدهی‌های معوقه بود که ساز‌وکار رفع آن فراهم شده است.
برپایی نمایشگاه قرآن و عترت
قم - خبرنگار کیهان: به مناسبت ماه مبارک رمضان دومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم آغاز به کار کرد.
در این آئین که در مجتمع ناشران قم برگزار شد و جمع زیادی از اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، استاندار با حضور در غرفه‌های مختلف از نزدیک در جریان وضعیت محصولات قرآنی و نیز کیفیت برگزاری نمایشگاه قرار گرفت.
این نمایشگاه دارای 300 غرفه در موضوعات گوناگون همچون فروش و عرضه کتاب،‌ آثار تجسمی و غرفه‌های ویژه کودکان است.
کلنگ‌زنی 40 مجتمع آموزشی
پردیس - فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت 40 مجتمع آموزشی در پردیس  خبر داد.
محسن نریمان با بیان اینکه دولت مسکن را با احداث فضای سبز، مسجد، مدرسه، ورزشگاه و طرح‌های زیربنایی و روبنایی تعریف کرده است، افزود: اصرار رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی این است که این مسائل بررسی و رفع شود و مشکلات شهروندانی که در پردیس مستقر شده‌اند، زیادتر نشود.
نریمان گفت: در شهر پردیس تصمیم گرفتیم از طریق زمین‌هایی که در اختیار داریم، با پیمانکاران قرارداد ببندیم و به ازای زمین‌‌های واگذار شده، مدرسه بسازند و تحویل دهند.
کشت علوفه به جای آیش
مراغه - ایرنا: رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور  گفت: کشت علوفه به جای آیش موجب افزایش 30 درصدی تولید گندم در مزارع می‌شود.
«عبدالعلی غفاری» افزود: در این خصوص محققان این موسسه حدود 10 سال در نقاط دیم‌خیز کشور تحقیق و به این نتیجه رسیده‌اند.
وی اظهار کرد: در این بررسی مشخص شده که اختصاص زمین آیش به کاشت علوفه علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید موجب افزایش مواد آلی خاک می‌شود. رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ادامه داد: شخم زدن زمین و آیش موجب از بین رفتن مواد عالی خاک شده و میزان حاصلخیزی خاک را کاهش می‌دهد.