kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
وزیر نیرو:

جیره‌بندی و قطعی آب در تابستان امسال منتفی است

وزیر نیرو گفت: برنامه‌ای برای جیره‌بندی و قطعی آب در تابستان امسال در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «حمید چیت‌چیان» در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبیاری قطره‌ای در 100 هکتار از باغ‌های پسته زرندیه افزود: هر گونه قطعی مقطعی آب در برخی نقاط به دلیل وقوع حوادثی مانند تعمیر و ترکیدگی لوله بوده است.
وی اظهار کرد: با تلاش و جدیت شبانه‌روزی همکاران در وزارت نیرو و همکاری مردم هیچ گونه قطعی به خصوص در 12 کلانشهر کشور نخواهیم داشت.
وی بیان کرد: اگر تمام مردم و قشرهای مختلف جامعه 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند شاهد کمبود و قطعی آب نخواهیم بود.
چیت‌چیان گفت: تنها راه نجات کشور از بحران کم‌آبی مدیریت مصرف آن در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خانگی است.
وی افزود: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و مصرف بهینه در امور مختلف می‌تواند مشکل کم‌آبی را تا حدودی کاهش دهد.
به گفته وی با استفاده از آبیاری نوین مصرف آب به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد. وی افزود: با به‌کارگیری سامانه نوین آبیاری می‌توان با وجود کاهش هزینه‌ها شاهد افزایش کیفیت و درآمد در بخش کشاورزی بود.
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح پروژه آبیاری قطره‌ای در باغ‌های پسته زرندیه واقع در استان مرکزی اظهار کرد: در این پروژه شیوه آبیاری باغ‌های پسته از غرقابی به نوین اصلاح شده است به طوری که در هر هکتار حدود یک لیتر بر ثانیه آب استفاده می‌شد که این میزان هم‌اکنون به 33صدم لیتر کاهش پیدا کرده است.
وی درباره انتقال پساب جنوب تهران بیان کرد: این آب از سه سد لار، لتیان و ماملو تامین می‌شود که آب کشاورزان دشت ورامین را تامین می‌کند.
وی درباره انتقال پساب جنوب تهران بیان کرد: این آب از سه سد لار، لتیان و ماملو تامین می‌شود که آب کشاورزان دشت ورامین را تامین می‌کند.