kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
آیت‌الله مکارم شیرازی: 

حضور گسترده جوانان در محافل قرآنی دروغ وهابیت علیه شیعیان را آشکار می‌سازد

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌‌که حضور گسترده جوانان در جزء خوانی قرآن کریم پاسخی محکم به تبلیغات دروغ وهابیت علیه شیعیان است، گفت: انسانی که سال‌ها در قرآن تحقیق کرده باشد، متوجه می‌شود که ریشه تمامی علوم در قرآن است.


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی گفت: خدا را شاکریم که زنده ماندیم و برگزاری جلساتی برای قرائت قرآن کریم با این عظمت و شوکت در کشور پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را شاهد هستیم.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌‌که حضور گسترده جوانان در جزءخوانی قرآن کریم پاسخی محکم به تبلیغات دروغ وهابیت علیه شیعیان است، اظهار داشت: زمانی که این حضور گسترده در جهان به نمایش گذاشته می‌شود، همگان می‌فهمند که این همه تبلیغات سوء علیه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) مبنی بر بی‌توجهی شیعیان به قرآن، دروغی بیش نیست.
وی با اشاره به فرازهایی‌ از نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند «بهار دل‌ها در قرآن است»؛ اگر بخواهیم جوانه‌های توحید، ایمان، تقوا و بندگی خدا در دل‌های ما شکوفا شود، باید به سراغ قرآن برویم.
وی تصریح کرد: همچنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند «چشمه‌های علم در قرآن است»؛ انسانی که سال‌ها در قرآن تحقیق کرده باشد، متوجه می‌شود که ریشه تمامی علوم در قرآن است.
حضرت‌ آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌‌که ما باید با تلاش به این چشمه‌های علم دست یابیم و از آن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بهره ببریم، بیان داشت: براساس روایات بیان شده قرآن کریم برای قلوب انسان‌ها برطرف‌کننده زنگار است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: امام علی(ع) در روایت دیگر می‌فرمایند «کسی کنار این قرآن می‌نشیند و بلند می‌شود، چیزی از او کم و چیزی به او اضافه می‌شود،‌ آن‌چه از او کم می‌شود، گمراهی و آن‌چه به او اضافه می‌شود هدایت است».
وی ادامه داد:‌ این حدیث مسئولیت ما را نسبت به مجالس قرآنی مضاعف می‌کند، به این معنی که هر حضور ما باید گمراهی‌ها را از ما کم کرده و بر هدایت ما نیز بیافزاید.