kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
فعالان سیاسی مطرح کردند

کاسبان می‌خواهند صورت مسئله فتنه را پاک کنند

فعالان و چهره‌های سیاسی تاکید کردند: کاسبان فتنه همان‌‌هایی هستند که منافع‌شان در پاک شدن صورت مسئله فتنه است.


«‌آیت‌الله حسن ممدوحی» عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره تاکید مقام معظم رهبری بر واژه «تغلب» گفت: هیچ جریان و گروه خاصی نتوانسته است بر نظام جمهوری اسلامی  ایران و اراده آهنین ملت ایران غالب شود لذا تاکیدات رهبری در این باب می‌تواند راهگشای حل بسیاری از موضوعات و مشکلات در کشور باشد.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران در سال 88 می‌خواستند نظام را با «تغلب» در بن‌بست قرار دهند، اظهار داشت: مردم ایران همواره با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مبارزه با دشمنان نظام از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
همچنین محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تاکیدات «مقام معظم رهبری» بر واژه «تغلب» مبنی بر اینکه «هیچ قدرتی در مکتب امام(ره) که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبل نیست،» اظهار داشت: عصاره فرمایشات معظم‌له این است که فتنه وجود داشته، وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت.
وی به اصطلاح «کاسبان فتنه» که این روزها از سوی برخی فعالان سیاسی مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: اصطلاح «کاسبان فتنه» به این معناست که عده‌ای با کاسبی و جلب منافع خودشان به این امر تاکید دارند که مسئله فتنه در فضای سیاسی کشور به عنوان تاریخ زنده نگه داشته شود، البته مقصود اصلی آنان استفاده ابزاری از موضوع فتنه است.
در ادامه آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش دیگری از بیانات «مقام معظم رهبری» مبنی بر اینکه «در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کرده و قهر و غلبه کند، اگر چنین کاری کرد اسم او فتنه است»، گفت: این فتنه‌گران هیچ زمانی نمی‌توانند چیزی را با منطق، استدلال، برهان و اساس فطرت جایگزین کنند؛ آنها هرگز نمی‌توانند خودشان را به منزله حق جا بزنند چرا که در نظر ملت ما و از نظر عقل و شرع همواره محکومند.
همچنین محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عاملان فتنه 88 را به دلیل جنگ با مردم، به خطر انداختن امنیت و حراج اقتدار ملی، محارب دانست و خاطرنشان کرد: هدف آنها در انتخابات 88 غلبه بر نظام بود، چرا که آنها نمی‌خواستند از راه ساز و کار قانونی اعتراض خود را مطرح کنند، به همین دلیل از راه اردوکشی خیابانی امنیت ملی را به خطر انداختند.
در همین ارتباط آیت‌الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حکومت اسلامی منشا مشروعیت و قانونگذاری خداوند است و مردم در تحقق عملی حکومت اسلامی نقش جدی از خود ایفا می‌کنند.