kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
شرکت توزیع برق تهران:

وسایل پرمصرف برق را در ساعات پیک خاموش کنید

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در مورد خاموشی‌های پراکنده تهران توضیح داد: با افزایش مصرف برق در ساعات پیک تجهیزات برق از جمله ترانس گرم شده و از مدار خارج می‌شود و یا حتی برخی تجهیزات برقی می‌سوزند.


سیدمحمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با گرم شدن هوا طبیعتا استفاده از وسایل سرمایشی بسیار زیاد می‌شود و با توجه به ظرفیت تجهیزات مانند کابل برق که مثل یک لوله آب محدود است ممکن است با افزایش مصرف دچار مشکل شویم، بنابراین از مردم می‌خواهیم در یک ماه ما را همراهی کنند و از مصارف غیرضروری در ساعات پیک صرف‌نظر شود تا از این گرمای سخت عبور کنیم.
وی افزود: در ساعات 11 ظهر تا 3 بعدازظهر و 9 تا 11 شب که هوا بسیار گرم است مردم از وسایل سرمایشی مانند کولر خیلی استفاده می‌کنند و با توجه به این که هر تجهیزاتی از جمله ترانسفورماتور و کابل ظرفیت خاصی دارد ممکن است ترانسفورماتور داغ کرده و کارکرد آن خود به خود قطع شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با درخواست از مردم که در ساعات پیک از وسایل پرمصرفی مانند جاروبرقی، اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده نشود گفت: در صورت خروج ترانس از مدار به زمان نیاز است که خنک شود تا دوباره وارد مدار شود؛ حتی ممکن است برخی از تجهیزات بسوزند، بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم که ما را با 10 درصد صرفه‌جویی همراهی کنند تا تجهیزات از مدار خارج نشوند.
هاشمی درمورد پیک مصرف برق در تهران گفت: در شهر تهران پیک مصرف حدود 4000 مگاوات است و این مقدار مصرف مشابه پیک پارسال است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در مورد بی‌توجهی سازمان‌ها و ادارات به مدیریت مصرف برق گفت: پیک روز در ساعت 11 تا 3 بعدازظهر است، بنابراین از همکاران می‌خواهیم که وسایل سرمایشی را روی 26 درجه تنظیم یا حتی یک ساعت خاموش کنند.
هاشمی با بیان این که در تهران هنگامی که کولر آبی پاسخگو است چرا باید کولر گازی که 4 برابر برق مصرف می‌کنند و هزینه‌اش نیز بیشتر است استفاده کرد، گفت: خاموشی‌های پراکنده به خاطر اتفاقاتی است که در پست‌های فوق توزیع می‌افتد و ادامه این روند بستگی به روند مصرف برق توسط مردم دارد.