kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹

اخبار کوتاه از فوتبال



نوآموز: در فدراسیون فوتبال
 قحطی مسئول آمده است
حال تیم ملی فوتبال خوب نیست؛ نه برنامه‌ای، نه دیدار دوستانه‌ای، نه سرمربی مسئولیت‌پذیری، نه...
باخت به بحرین، دیدار خارج از خانه برابر عراق را بیش از پیش حساس کرده بود و همه انتظار برنامه ویژه‌ای از فدراسیون و ویلموتس داشتند ولی برنامه ویژه‌ای که همه را غافلگیر کرد و حتی در خیال بدبین‌ترین هوادار تیم ملی هم نمی‌گنجید، شکایت و درخواست جدایی سرمربی بلژیکی به دلیل عقب افتادن زمان پرداخت قسط اولش بود. سورپرایز ویژه‌ای که پیش از مهم‌ترین دیدار تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی، این تیم را به دست مسئولان فدراسیون به حاشیه برد تا نگرانی‌ها برای دیدار با عراق چند برابر شود.
این اتفاق به قول ناصر نوآموز، رئیس‌پیشین فدراسیون فوتبال، به دلیل ضعف فدراسیون در امور اجرایی است. او می‌گوید: فدراسیون ما مشکل اجرایی دارد، کسی که کارهای تیم ملی را انجام می‌دهد و وظیفه‌اش هماهنگ کردن امکانات برای این تیم است کم‌کاری می‌کند. در فدراسیون قحطی مسئول آمده که به فکر انجام وظیفه‌اش باشد و این‌ها فقط به دنبال کارهای شخصی خود هستند.
رئیس‌سابق فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی ما پر از افراد اشباع شده است. از سرمربی بگیر- که اولویتش پول است نه کار- تا بازیکنانی که می‌دانند به پیروزی نیاز دارند اما تلاششان را دو برابر نمی‌کنند. فدراسیون اگر به فکر تیم ملی است، سراغ باشگاه‌ها و تیم‌های پایه برود. کشوری که وضعیت تیم‌های باشگاهی‌اش این است، چه انتظاری از تیم ملی آن است؟ وضعیت باشگاه‌ها و تیم ملی، نتیجه عملکرد فدراسیون است. وقتی باشگاه‌ها به فکر تربیت نیرو یا بازیکن برای تیم ملی نیستند، طبیعی است که فدراسیون هم به فکر تیم ملی نباشد.
محرومیت ماشین‌‌سازی تبریز
 از ۳ پنجره نقل و انتقالات
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رای خود را درخصوص پرونده لوسیانو پریرا مندز بازیکن سابق باشگاه ماشین ‌سازی (گسترش فولاد سابق) تبریز اعلام کرد.
فیفا رای خود را درخصوص پرونده لوسیانو پریرا مندز، بازیکن سابق باشگاه ماشین‌‌سازی تبریز به شرح زیر اعلام کرد:تیم ماشین ‌سازی تبریز از ثبت قرارداد بازیکنان جدید (داخلی و بین‌المللی) از ابتدای شروع اولین پنجره نقل و انتقالات نیم فصل ۹۹-۹۸ (زمستانی) به مدت سه پنجره نقل و انتقالات متوالی محروم است.
نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین‌‌سازی در واکنش به این خبر ‌گفت: این مسئله مربوط به پرونده لوسیانو پریرا یا همان شیمبا است که اکنون در فولاد بازی می‌کند. او از ما 110 هزار دلار طلب دارد و با توجه به اینکه شماره حسابی که به ما داده بود متعلق به کشور هنگ‌کنگ بود به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم پول او را بدهیم اما جای هیچ نگرانی نیست و این پول در حساب باشگاه وجود دارد.نصیرزاده افزود: مقررات فیفا عوض شده و به محض اینکه ما این پول را پرداخت کنیم محرومیت برداشته می‌شود. مطمئن باشید باشگاه ماشین‌‌سازی در نیم‌فصل دچار هیچ محرومیتی نخواهد بود و ما تا آن زمان این پول را پرداخت می‌کنیم و در نقل و انتقالات نیم‌فصل مشکلی نخواهیم داشت.
پیروزی سخت استقلال مقابل سرخ‌پوشان پاکدشت
 تیم فوتبال استقلال دیروز در چارچوب دیداری دوستانه به مصاف سرخ‌پوشان پاکدشت رفت و به سختی از سد رقیب خود گذشت. آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال در این دیدار که در ورزشگاه غدیر و پشت درهای بسته برگزار شد، تیمش را با ترکیب حسین پورحمیدی، سیاوش یزدانی، میلاد باقری، شاهین طاهرخانی، رضا آذری، محمد بلبلی، سجاد آقایی، آرش رضاوند، امیرحسین کارگر، سینا خادم‌پور و مرتضی تبریزی به میدان فرستاد. همچنین سرمربی ایتالیایی استقلال در نیمه دوم، روزبه چشمی، محمد دانشگر، میلیچ، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، علی دشتی، فرشید اسماعیلی و دیاباته را به میدان فرستاد. این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ استقلال به پایان رسید.گل نخست استقلال در دقیقه ۳۵ روی نفوذ خوب رضاوند از جناح راست توسط سینا خادمپور به ثمر رسید. در نیمه دوم هم ارسال وریا غفوری در دقیقه ۶۵ با شوت علی دشتی به تیر افقی دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی با ضربه سر فرشید اسماعیلی به گل تبدیل شد. در آن طرف میدان هم امیرحسین فشنگچی در دقیقه ۸۲ تک گل سرخ‌پوشان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در ادامه هم حامد شعبانی در دقیقه ۹۰ بازی را به تساوی کشاند. البته این پایان کار نبود و استقلال در دقیقه ۹۲ با گل فرشید اسماعیلی به پیروزی رسید.از نکات جالب دیدار استقلال و سرخ‌پوشان پاکدشت، سه پنالتی‌ای بود که برای رقیب لیگ یکی استقلال گرفته شد. سرخ‌پوشان در این دیدار دو پنالتی در نیمه نخست به دست آوردند که یکی از آنها را به بیرون زدند و دیگر هم توسط پورحمیدی، دروازه‌بان استقلال مهار شد. نماینده پاکدشت در نیمه دوم هم صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد که این بار، فشنگچی آن را تبدیل به گل کرد.
دست‌نشان دوباره سرمربی سپیدرود رشت شد
نادر دست نشان‌ پس از برکناری علی‌نظرمحمدی برای بار دوم هدایت سپیدرود رشت را بر عهده گرفت.
پس از برکناری علی‌نظر محمدی از هدایت تیم سپیدرود رشت، مسئولان باشگاه برای جانشین او گزینه‌های مختلفی را مد نظر خود قرار‌دادند و در نهایت با نادر دست‌نشان که محتمل‌ترین گزینه سرمربی‌گری این تیم بود و به توافق رسیدند تا در ادامه مسیر لیگ دسته یک، دست‌نشان هدایت سپیدرود را بر عهده بگیرد.نادر دست‌نشان، فصل گذشته در چند بازی آخر فصل هجدهم رقابت‌های لیگ برتر،‌ هدایت سپیدرود رشت را بر عهده گرفت و پس از سقوط این تیم به لیگ یک، از سمت خود کنار رفت.
۴ بازیکن دیگر ذوب آهن در آستانه اخراج!
باشگاه ذوب آهن در نظر دارد علاوه‌بر زبیر نیک نفس و محمدباقر صادقی، چهار بازیکن دیگر تیم فوتبال این باشگاه را اخراج کند.
تغییرات در تیم فوتبال ذوب آهن بعد از جلسه پنج ساعته هیئت مدیره این باشگاه که علیرضا منصوریان هم در آن حضور داشت، از چند روز پیش آغاز شد.ابتدا حسن استکی و محمد صلصالی به عنوان مربیان جدید به کادر فنی تیم ذوب آهن اضافه شدند و در ادامه عذر محمدباقر صادقی و زبیر نیک‌نفس دو بازیکن این تیم برای ادامه کار در این تیم خواسته شد.
خبرگزاری مهر چهار روز پیش درباره تصمیمات هیئت مدیره و کنار گذاشتن چند بازیکن و شروط باشگاه برای ادامه کار منصوریان گزارشی را منتشر کرده بود.ذوبی‌ها کنار گذاشتن بازیکنان این تیم را محدود به نیک‌نفس و صادقی نمی‌کنند و احتمال دارد به زودی چهار بازیکن دیگر هم از جمع سبزپوشان اصفهانی اخراج شوند. وحید محمدزاده و مسعود ابراهیم‌زاده دو بازیکن داخلی و «باکر» و «ماکالی کریستیانو» دو بازیکن خارجی ذوب آهن هم از جمله نفراتی هستند که با توافق باشگاه ذوب آهن با علیرضا منصوریان از این تیم کنار گذاشته خواهند شد تا این تیم با شوک این تغییرات بتواند در لیگ برتر نتیجه بگیرد.