kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

چند منطقه استان حلب به دست ارتش سوریه افتاد

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از درهم شکستن خطوط دفاعی گروه‌های مسلح در شهر صنعتی حلب، کنترل کامل این شهر را در دست بگیرند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهرک صنعتی واقع در ناحیه الشیخ نجار و روستای الرحمانیه و تپه‌های مشرف به این روستا واقع در شمال استان حلب را آزاد کنند. عملیات آزادسازی شهر صنعتی حلب توسط ارتش سوریه موجب در هم شکستن خطوط دفاعی جبهه النصره و فرار عناصر مسلح شد.
یگان‌های ارتش سوریه همچنین عملیاتی را در  چند بخش قدیمی شهر حلب و مناطق بستان‌القصر و السکری آغاز کردند. بخش دیگری از نیروهای ارتش سوریه عملیات دیگری را در شمال شرقی حلب آغاز کردند. در کنار این عملیات جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح را در این منطقه منهدم کردند. منابع نظامی اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه در حالی به عملیات نظامی خود در حلب و حومه‌های آن ادامه می‌‌دهند که تلاش دارند سناریوی آزادسازی شهر حمص را در قالبی جدید در حلب پیاده کنند. از سوی دیگر، برخی منابع خبری از درگیری‌های شدید بین دو گروهک داعش و جبهه النصره در روستای اخترین واقع در شمال حلب خبر می‌دهند که طی آن تعدادی از عناصر دو طرف کشته شدند. در مناطق دیگر سوریه نیز ارتش سوریه موفق شد با پیشروی حمله تروریست‌‌ها را دفع کند.
در مناطق جنوبی سوریه نیز درگیری‌ها ادامه دارد و ارتش در استان درعا تلاش گروه‌های مسلح برای ورود به خاک سوریه از طریق مرز اردن را ناکام گذاشت.
خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در حمص با همکاری مردم یک خودرو حامل 400 کیلوگرم مواد منفجره را کشف و خنثی کرد و اهالی منطقه قلعه الحصن در حومه غربی حمص پس از پاکسازی این منطقه به محل زندگی خود بازگشتند.
ارتش سوریه همچنین چندین تونل در ناحیه «جوبر» واقع در غوطه شرقی دمشق را کشف و تخریب کرد. افراد مسلح از این تونل‌ها برای رفت‌وآمد مخفیانه استفاده می‌کردند.
سایر رویدادها
* اتحادیه اروپا تحریم سفر وزیر سابق اقتصاد سوریه به کشورهای عضو این اتحادیه را لغو کرد.
* منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های سوری مواضع تروریست‌ها در مرز سوریه و لبنان را هدف قرار دادند.
* شبکه بی‌بی‌سی از طرح دو سال قبل انگلیس برای تشکیل ارتش 100 هزار نفری از مخالفان سوریه و حمله به دمشق با کمک پوشش هوایی کشورهای غربی و عربی خبر داد.
* معاون وزیر خارجه سوریه گفت، دیدگاه غربی‌ها حتی بعد از امحاء تسلیحات شیمیایی سوریه تغییر نخواهد کرد.
* گروه تروریستی داعش کنترل شهر بوکمال سوریه واقع در نزدیکی مرز عراق را به کنترل خود درآورد.