kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
تشدید درگیری‌ها در مسجد‌الاقصی

معاریو: انتفاضه سوم در راه است

پلیس رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد‌الاقصی جلوگیری کرد که این اقدام به درگیری شدید میان آنان و فلسطینی‌ها منجر شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، همزمان با جمعه اول ماه مبارک رمضان، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود صدها نمازگزار فلسطینی به مسجد‌الاقصی جلوگیری کرد که این مسئله به اعتراض و درگیری با نمازگزاران منجر شد. در این درگیری تعدادی از نمازگزاران مجروح شدند.همچنین به دنبال شهادت یک نوجوان فلسطینی در قدس اشغالی که به طرز فجیعی شکنجه و بدنش سوزانده شد، درگیری شدیدی در مراسم تشییع پیکر این نوجوان فلسطینی رخ داد.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعار انتقام انتقام  و پرتاب سنگ در مقابل یورش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از خود دفاع کردند.
در همین رابطه روزنامه معاریو چاپ رژیم صهیونیستی با اشاره به اوج‌گیری درگیری‌ها در کرانه باختری رود اردن و شهر بیت‌المقدس به مسئولان این رژیم نسبت به آغاز انتفاضه سوم هشدار داد.
معاریو نوشت، کشته شدن ابوخضیر نوجوان فلسطینی باعث به خیابان آمدن هزاران فلسطینی شده است و بیم آن می‌رود که در این میان انتفاضه سوم شکل بگیرد.این روزنامه صهیونیستی با اشاره به ترس شدید مقامات اسرائیلی از گسترش درگیری‌ها افزود، مسئولان اسرائیلی از گسترش درگیری‌ها به مناطق دیگر بیم دارند.معاریو به نقل از یک افسر صهیونیستی نوشت، مدت زیادی است که درگیری‌هایی به این گستردگی در بیت‌المقدس صورت نگرفته بود و آنچه که در این شهر روز گذشته به وقوع پیوست یک انتفاضه کوچک بود.در پی شکنجه و شهادت یک نوجوان فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست ساکنان فلسطینی قدس اشغالی ضمن اعلام عزای عمومی دست به اعتصاب سراسری زدند.
از سوی دیگر، شمار مصدومان درگیری‌های شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی در محله‌های مختلف قدس اشغالی به 240 تن رسیده است. پلیس رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از تکرار درگیری‌ها شمار زیادی از ماموران خود را در محله‌های مختلف قدس مستقر کرده است.
خبر دیگر اینکه بر اثر حملات جدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست‌کم 15 فلسطینی مجروح شدند.این در حالی است که گردان‌‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی دوست و دشمن فلسطین را شگفت‌زده خواهد کرد.شاخه نظامی حماس افزود، مقاومت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهد ماند و نبرد با اشغالگران زمان  و مکان نمی‌شناسد.در شهر خان یونس نوار غزه نیز صدها فلسطینی در اعتراض به حملات هوایی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
روز گذشته همچنین سه موشک از سوی گردان‌های مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین سدروت و چهار موشک به شهرک اشکول اصابت کرد که موجب به صدا درآمدن آژیر قرمز و رفتن شهرک‌نشین‌ها به پناهگاه‌‌ها شد.بر اثر اصابت این موشک‌ها به ساختمان‌های زیادی آسیب وارد شد و به گفته منابع خبری رژیم صهیونیستی 10 صهیونیست زخمی شدند.
خانه شخصی شهردار سدروت نیز هدف حمله یکی از این موشک‌ها قرار گرفت که وی توانست جان سالم به در برد.همچنین خبرگزاری رویترز تصویری از وزیر مسکن اسرائیل منتشر کرد که از محل کار خود در شهرک سدروت فرار و به پناهگاه رفت.