kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      تیراندازی به مادر و دختر
سرویس شهرستانها: افراد ناشناس در ساوه به یک منزل مسکونی حمله و مادر و دختری را به گلوله بستند.
بر اثر تیراندازی افرادی ناشناس به یک مادر و دختر در منزلی مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان ساوه، هر دو نفر به شدت مجروح شدند که دختر ۲۲ ساله به علت شدت جراحات وارده فوت و مادر وی نیز به بیمارستان
منتقل شد.
تیم‌های تخصصی  پلیس در حال  بررسی موضوع هستند.
قاچاق کالا
بازرگان– خبرگزاری صدا و سیما: مدیر کل گمرک بازرگان از کشف محموله بزرگ قاچاق کالا به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این گمرک خبر داد.
صادق نامدار، گفت: ماموران این گمرک در حین کنترل خودروهای خروجی و ورودی از این مرز به یک دستگاه اتوبوس مسافربری ورودی از کشور ترکیه مشکوک و آن را متوقف کردند .
وی با اشاره به کشف ۲۲ قلم کالای قاچاق از داخل این اتوبوس گفت: این کالاها که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف اتوبوس مخفی شده بود در سامانه ایکس‌ری این گمرک کشف و ضبط شد .
او ارزش ریالی این کشفیات را ۲۵ میلیارد ریال  اعلام کرد.
نامدار انواع زیور آلات، البسه و لوازم یدکی خودرو را از جمله این کشفیات اعلام کرد و گفت‌: در این ارتباط یک نفر به عنوان متهم دستگیر و به همراه اتوبوس توقیف شده، تحویل مقامات قضایی شد .
حمله گرگ‌ها به گوسفندان
سرویس شهرستانها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: گرگ‌های گرسنه در روستای تیغناب شهرستان «سربیشه» 134 گوسفند را دریدند و 55 گوسفند دیگر را زخمی کردند.
سرهنگ«علی اکبر حیدری» بیان داشت: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند بر اثر حمله گرگ‌های گرسنه به گله گوسفندان در ارتفاعات روستای «تیغناب» ۸۵ راس میش و ۴۹ راس بز در مجموع ۱۳۴ راس دام تلف و ۵۵ راس زخمی شده است.
وی تصریح کرد: گوسفندان این گله متعلق به 11 نفر از اهالی روستای«تیغناب» بودند که با صورتجلسه مأموران اقدامات قانونی در حال رسیدگی است.
بخشش قاتل
شوش – باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس دادگستری شوش گفت: اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر با تلاش و خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم، قاتلی را پس از ۱۱ سال از چوبه‌دار
نجات بدهند.
صادق جعفری چگنی، گفت: 11 سال پیش در روستای خویس بخش شاوور شهرستان در نزاعی بین چند نفر از دو طایفه در شوش رخ می‌دهد که در این درگیری یک نفر به قتل و یک نفر دیگر مجروح می‌شود و باعث اختلاف بین دو طایفه شد.
وی بیان داشت: بعد از مدتی با ارجاع پرونده به شعبه ویژه عشایرشورای حل اختلاف این شهرستان که با پیگیری و تلاش و کوشش اعضاء این شعبه و برگزاری چندین جلسه با بزرگان دو طایفه برگزار شد خانواده مقتول از خون قاتل فرزند خود ‌گذشتند و قاتل پس از ۱۱ سال که در انتظار اجرای حکم قصاص بود مورد عفو و بخشش قرار گرفت و بین این دو طایفه در مراسمی صلح و سازش
برقرار شد.
اختلاف ملکی منجر به قتل
اهواز –ایرنا: فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی درگیری مسلحانه در یکی از محله های حاشیه شهر اهواز به دلیل اختلاف ملکی شش  نفر مصدوم و دو نفر کشته شدند.
سرهنگ محسن دالوند، اظهار داشت: این درگیری مسلحانه به دلیل اختلاف ملکی و مسائل مالی رخ داده که با اقدام به موقع پلیس یکی از قاتلان شناسایی و یکی دیگر از آنها در جریان این درگیری کشته شد.
وی افزود: قاتل دوم به هویت (ع_م) در تحقیقات پلیس به قتل ارتکابی اعتراف و انگیزه را اختلافات ملکی عنوان کرد.
واژگونی مرگبار خودرو
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از کشته  شدن شش نفر بر اثر واژگونی وانت تویوتا حامل اتباع غیرمجاز در محور «ایرانشهر–سراوان»خبر داد.
سرهنگ «یداله ستوده» گفت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه وانت تویوتا حامل هشت نفر اتباع غیر مجاز، از جاده خارج و واژگون شده است.
وی تصریح کرد: در این حادثه شش نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و دو سرنشین دیگر به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
سرهنگ ستوده با اشاره به متواری شدن راننده خودرو از صحنه تصادف قبل از حضور پلیس در صحنه، خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل خودرو به دلیل ترکیدن لاستیک فرسوده آن اعلام کرده است.
دستگیری عاملان تیراندازی
اهواز– باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان اهواز گفت: ماموران پلیس در کمتر از یک ساعت عوامل تیراندازی پارک زیتون را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ محسن دالوند، با بیان اینکه در این درگیری که علت آن اختلاف حساب بوده دو نوجوان و یک خردسال رهگذر مورد اصابت ترکش گلوله قرار گرفته و برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند افزود: ماموران پلیس با کار اطلاعاتی و اقدامات تخصصی در کمتر از یک ساعت هشت  نفر از عاملان درگیری که سه  نفر از آنان عامل اصلی تیراندازی منجربه جرح بودن را شناسایی و پس از هماهنگی مرجع قضائی در چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح و نقاب صورت متعلق به عاملان تیراندازی کشف شد.
رهایی گروگان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان اصفهان از رهایی دختربچه پنج  ساله که در تاریخ 12 آبانماه سال‌جاری ربوده شده بود،  خبر داد.
سرتیپ «مهدی معصوم بیگی» اظهار داشت: هنگامی که مادر فاطمه (دختربچه ربوده شده ) در حال بردن او به مهد کودک بود ، سواری پراید با دو سرنشین در کنار او توقف کرده و با زور و خشونت کودک را ربوده و متواری شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه در شهر «گلدشت» از توابع شهرستان «نجف‌آباد» اتفاق افتاد افزود: یک گروه از ماموران مجرب
پس از هماهنگی‌های لازم و دریک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه متهمان شدند و توانستند این آدم ربایان را در شهر «اصفهان» دستگیر کنند.
وی گفت : آدم ربایان در تحقیقات اولیه پلیس انگیزه خود را خصومت با پدر کودک ربوده شده اعلام کردند.
انفجار گاز
یاسوج – ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی انفجار یک منزل مسکونی به دلیل نشت گاز، ۱۰ نفر ساکن این خانه، از اهالی روستای دلی اولاد علی مومن واقع در شهرستان بویراحمد مصدوم و دچار مسمومیت با گاز
مونواکسید کربن شدند.
محسن جلیل، افزود: سه  نفر از مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا و هفت نفر دیگر به بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج انتقال داده شدند.