kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

انهدام باند سرقت میلیاردی از اتباع خارجی در پوشش مأموران قلابی

جانشین پلیس آ‌گاهی پایتخت گفت: بزرگ‌ترین باند سرقت مأمورنماهای میلیاردی که اقدام به ده‌ها فقره سرقت از اتباع خارجی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پلیس پایتخت، سرهنگ داود فرد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری برخی اتباع خارجی به پلیس ا‌علام کردند که توسط چند نفر مأمورنما تحت سرقت قرار گرفته‌اند.
فرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و افزایش موارد مشابه موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و مشخص شد اعضای این باند در قالب سه باند حرفه‌ای عمل می‌کردند که در نهایت هفت نفر از اعضای این باند در تهران و البرز دستگیر شدند.
وی با اعلام اینکه 20 مورد سرقت این افراد شناسایی شده به ارزش ریالی سرقت‌ها‌ اشاره کرد و گفت: ارزش سرقت‌ها بالغ بر 15 میلیارد ریال ارزیابی شده است.
جانشین پلیس آ‌گاهی پایتخت به شگرد سارقان پرداخت و گفت: سارقان، سوژه‌ها را شناسایی کرده و در فرصتی مناسب به‌عنوان مأمور جلو رفته و آنها را متوقف می‌کردند؛ با بهانه‌های مختلف از جمله اینکه اموال‌شان مضنون به قاچاق است یا خودشان مضنون به همکاری با گروه ‌تروریستی داعش‌اند و بهانه‌‌های اینچنینی مبادرت به بازرسی بدنی، خودرو و وسایل همراه توریست‌ها می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه فرد عمده مالباختگان را توریست‌هایی با ملیت‌های سوری،‌ عراقی و ‌ترکیه‌ای دانست و گفت: با توجه به شگرد سارقان و فعالیت آنها در استان‌های گردشگری احتمال وقوع سرقت از اتباع خارجی دیگر کشورها نیز متصور است.
وی اظهار داشت: سارقان از خودروهای معمولی همچون پژو 405، پرشیا، پراید و در برخی موارد از یک خودرو شاسی بلند استفاده می‌کردند اما تجهیزات پلیسی از جمله بی‌سیم و دستبند همراه داشتند؛ کارت شناسایی جعلی نیز مشاهده نکردیم اما یکسری کارت‌هایی به همراه داشتند که آنها را به سوژه‌ها نشان داده و متوقف می‌کردند.
جانشین پلیس آگاهی پایتخت درخصوص سابقه‌دار بودن اعضای این باند اعلام کرد: یک نفرشان در ‌ترکیه سابقه دستگیری و در ایران سابقه کیفری داشته است.
سرهنگ فرد گفت: با توجه به قومیت افراد این باند، آنها به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی و عربی و ‌ترکی در حد رفع نیاز تسلط داشته و از اتباع خارجی از هزار تا 6 هزار دلار سرقت کرده‌اند؛ مالباختگان هم توریست بودند و هم افرادی که به ‌ترانزیت کالای تجاری مشغول بودند.
به گفته وی، اتوبان آزادگان، هتل‌ها، ‌ترمینال‌ها،‌ بیمارستان‌ها و فرودگاه از جمله محل سرقت و کف‌زنی این باند بوده است.