kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

اخبار کوتاه از فوتبال



اعلام فهرست نخستین گروه از بازیکنان تیم المپیک
طبق اعلام حمید استیلی سرمربی تیم المپیک نام ۱۷ بازیکن در فهرست گروه اول بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم فوتبال المپیک ایران دیده می‌شود که لازم است روز چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۲ با حضور در هتل آکادمی المپیک خود را به کادر فنی تیم امید معرفی کنند. همچنین فهرست بعدی نفرات دعوت شده در پایان مسابقات این هفته لیگ برتر باشگاه‌های کشور اعلام می‌شود. اسامی بازیکنان دعوت شده در گروه اول به این شرح است؛ علی کی خسروی، امید نورافکن و محمد محبی (سپاهان اصفهان) عارف غلامی، مهدی قائدی و حسین پور حمیدی (استقلال تهران) رضا جبیره و جعفر سلمانی (صنعت نفت آبادان) رضا شکاری و محمد آزادی (تراکتور تبریز) عارف آغاسی (فولاد خوزستان) امیر روستایی (پرسپولیس) سینا شاه عباسی (داماش گیلان) امیر شبانی (فجر شهید سپاسی) محمد پاپی (گل ریحان البرز) علیرضا آرتا (مس کرمان) محمد کاظمی (ذوب آهن اصفهان). گفتنی است اردوی تیم فوتبال المپیک ایران به منظور انجام دو مسابقه تدارکاتی برابر‌اندونزی در تهران آغاز می‌شود و اعضای این تیم ۱۹ آبان تهران را به مقصد جاکارتا ترک می‌کنند.
تجلیل از ترابی در خوزستان و همایش ملی پدافند غیرعامل
سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ولی عصر (عج) در جریان بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان، از مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس به دلیل خوشحالی بعد گل این بازیکن مقابل تیم پیکان تجلیل کرد.
همچنین در حاشیه هشتمین همایش ملی پدافند غیرعامل که با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس‌قوه قضائیه، سردار جلالی رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی، بیژن زنگنه وزیر نفت و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، از مهدی ترابی به دلیل اقدام چندی پیش وی که در شادی پس از گل تنها راه نجات کشور را اطاعت از رهبری دانسته بود، با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.سردار جلالی در این برنامه با تاکید بر اینکه ما امروز در میانه یک جنگ شناختی حضور داریم، تاکید کرد: اقدام مهدی ترابی الگویی از فعالیت انقلابی در این عرصه برای شکستن دوقطبی‌های کاذب است.
 این بازیکن با اخلاق فوتبال کشور در جریان بازی تیم پرسپولیس مقابل تیم پیکان بعد از زدن گل با نشان دادن پیام (تنها راه نجات کشور=اطاعت از رهبری) بر روی پیراهن خود به خوشحالی پرداخت که این حرکت حمایت بسیاری از مردم و مسئولین را در پی داشت.
سرمربی استقلال تهدید به کناره‌گیری کرد
آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال بعد از پیروزی پنج بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: من در هر تمرین به بازیکنان فشار می‌آورم. همه بازیکنان با وجود مشکلات با صد درصد توان در تمرینات تلاش می‌کنند اما چیزی که من اینجا می‌بینیم، امکان ادامه دادن با این تیم وجود ندارد. خیلی از افرادی که کنار تیم هستند، حتی یک ریال هم دریافتی نداشتند. بازیکنان نیز هیچ دریافتی نداشتند. خیلی از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی حتی به تمرین نیز نمی‌توانند بیایند. من در سابقه کاری با مشکلات مختلفی روبه‌رو شدم. در پاناتینایکوس مشکلات مختلفی داشتم اما باشگاه با مربیان و بازیکنان روراست و صادق بود. من جوابی برای بازیکنانم ندارم. به ما می‌گویند هفته دیگر درست می‌شود و برای من ممکن نیست اینگونه ادامه بدهم.
طالقانی: برنامه بازگشت ویلموتس به ایران قطعی است
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به خبر فسخ قرارداد ویلموتس می‌گوید برنامه بازگشت سرمربی تیم ملی به ایران قطعی و هماهنگ شده است. طالقانی درباره اینکه ویلموتس قراردادش را فسخ کرده و اکنون گفته می‌شود او خواستار عقد قرارداد دیگری با شرایط جدید در ترکیه است، گفت: این اخبار صحت ندارد و جو‌سازی برخی از رسانه‌ها است. او طبق برنامه به ایران می‌آید و در اردوی تیم ملی فوتبال شرکت می‌کند. تیم ملی بعد از انجام سه بازی در انتخابی جام جهانی، دو پیروزی مقابل کامبوج و هنگ کنگ کسب کرده و مقابل بحرین تن به شکست داده است. ایران در آخرین بازی دور رفت مهمان عراق است که طی آخرین خبرها، این بازی به جای عراق، در کشور ثالث برگزار خواهد شد. در جدول رده‌بندی نیز ایران بعد از عراق و بحرین، در رده سوم قراردارد و طبق این جدول، شانسی برای رسیدن به دور سوم جام جهانی ندارد و باید در بازی‌های آینده امتیازات بیشتری را کسب کند.
بیرانوند با پرسپولیس تمدید می‌کند؟
علیرضا بیرانوند تقریبا یک ماه پیش نشستی را با مدیریت باشگاه پرسپولیس داشت و در این جلسه تصمیم گرفته شد این بازیکن قرارداد بلندمدت جدیدی را با این باشگاه امضا کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.واقعیت امر این است که بیرانوند برای تمدید قرارداد بلندمدت با محمدحسن انصاری‌فرد به توافق نهایی رسیده است اما برای امضای نهایی منتظر دریافت مطالباتش است. گویا بیرانوند قرارداد فصل پیشش با پرسپولیس بند‌هایی داشته که به نوعی توافق بین او و حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت این باشگاه، بوده است. بر اساس این توافقات، بیرانوند مبلغ قابل توجهی را از باشگاه پرسپولیس طلبکار است. قرار شده به زودی مطالبات بیرانوند پرداخت شود تا او قرارداد جدیدی را با این باشگاه امضا کند.
قدوس:پولی نگرفتم که جریمه پرداخت کنم!
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ۲ ماه پیش سامان قدوس،‌هافبک تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه آمیان فرانسه را به خاطر تخلف و امضای قرارداد با باشگاه اوئسکا اسپانیا ۴ ماه محروم و به پرداخت ۴ میلیون یورو جریمه نقدی محکوم کرد. قدوس در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره این محرومیت گفت: برای پشت سرگذاشتن این اتفاق ناگوار زمان زیادی صرف کردم. واقعاً این محرومیت مرا نابود کرد. من واقعاً از این موضوع متاسفم و برای بدترین دشمنم نیز چنین اتفاقی را نمی‌توانم تصور کنم. بسیاری از دوستانم بعد از اعلام محرومیتم تلاش کردند که من را آرام کنند. آنها می‌گفتند، به بازیکنانی فکر کن که به خاطر مصدومیت مادام‌العمر نمی‌توانند فوتبال بازی کنند.‌اندوه و ناراحتی آنها چقدر است و آنها چگونه با این موضوع کنار می‌آیند. مقصود آنها را متوجه شدم ولی من مصدوم نشده بودم. چون من در بهترین شرایط ممکن از لحاظ بدنی بودم و از هر زمان دیگری آماده بازی بودم و نمی‌توانستم خودم را با بازیکنان مصدوم مقایسه کنم. وی درباره جریمه مالی فیفا هم گفت: پولی دریافت نکردم! چگونه فکر کردند (باشگاه اوئسکا) این حق‌شان است؟ چطور من ۴۳ میلیون کرون را پرداخت کنم؟ الان نمی‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم. چون من اعتراض خودم را ارائه دادم.
انتقاد کاپیتان استقلال از مدیریت باشگاه
وریا غفوری کاپیتان استقلال در پایان بازی تیمش برابر نفت آبادان گفت: بازیکنان استقلال پشت سرمربی تیم هستند. بد قولی‌هایی صورت گرفته و همه ما به این نتیجه رسیدیم. این احساس به ما دست داد که در حال بازی دادن مان هستند. یک حس بد به ما دست داده است. هفته بعد، ۱۰ روز دیگر، سه روز دیگر، چک‌های پاس نشد و سپس بخشی از چک‌ها را به ما دادند. مشکلات عدیده دیگری وجود دارد که ما را ناراحت کرده است. تیم ما چقدر لایق احترام است؟ یک برد ما نصف جامعه را خوشحال می‌کند و باید این میزان بی‌توجهی را تحمل کند؟ به عنوان یک شخص که طرفدار ورزش هستم می‌گویم، ما فقر مدیر ورزشی در فوتبال داریم. امیدوارم یک روزی شود تا تیم‌ها بتوانند از لحاظ مدیریت، بهتر مدیریت شوند.
کاپیتان و مربی سابق میلان به ایران آمد
سیدورف کاپیتان و مربی سابق تیم آث میلان دیروز به دعوت یکی از دوستانش به ایران آمد. او که با استقبال علاقمندان به فوتبال در فرودگاه رو‌به‌رو شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هر جا می‌روم خیلی سخت است که از فوتبال دوری کنم.کلارنس سیدورف در جواب به این سؤال که آیا چون فوتبالیست هستی این کار سخت است؟ گفت: بله، ولی من دوست دارم مثلا از دیدن بناها لذت ببرم ولی خیلی کم فرصت این چیزها را پیدا می‌کنم. او در پاسخ به سؤالی راجع به شناخت از ایران هم گفت: من در اروپا دوستان ایرانی زیادی دارم. یکی از مقاصدی که قصد سفر در سال‌های پیش رو به آن را داشتم، در کنار دیگر کشورها، ایران بود. من به کشورهای زیادی در دنیا سفر کردم و ایران مقصدی بود که دوست داشتم ببینم و با این دعوت، خیلی خوشحالم که بالاخره این فرصت دست داد تا بیایم و با مردم ایران آشنا شوم.
اخراج تدارکاتچی خبرساز از فولاد
سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد تدارکاتچی جنجالی تیم از باشگاه اخراج شده است.پیش از دیدار فولاد و پرسپولیس در فولاد آرِنا ویدیویی در خبرورزشی منتشر شد که مشخص بود مسئول تدارکات فولاد مشغول ریختن مایعات درون بطری روی خط دروازه است. امروز این تدارکاتچی فولاد به‌دلیل رفتار غیرحرفه‌ای‌اش از باشگاه اخراج شد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم قرار است توضیحاتی درباره حرکت این فرد بخواهد.