kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
خدمات‌رسانی مترو و اتوبوسرانی به زائران

محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران اعلام شد

رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ از تمهیدات ترافیکی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در روز شنبه خبر داد.





به گزارش فارس، سردار محمدرضا مهماندار گفت: با توجه به اینکه روز اربعین، در تهران پیاده‌روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی را خواهیم داشت، پنج مسیر برای راهپیمایی پیش‌بینی شده است.
مهماندار اظهار داشت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و با عبور از خیابان 17 شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، نهایتاً به
حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) می‌رسد. مسیر شماره 2 از میدان جمهوری اسلامی آغاز و در ادامه با عبور از بزرگراه نواب، میدان 9دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه‌علی، خیابان فدائیان، میدان شهر ری و در نهایت به حرم مطهر عبدالعظیم‌حسنی(ع) می‌رسد.مبدأ مسیر شماره3 نیز امام‌زاده حسن(ع) است که این مسیر در ادامه با عبور از خیابان امین‌الملک، خیابان قزوین، خیابان شیخ محمدی، میدان 9 دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، میدان ساعی و میدان مدرس، نهایتاً به حرم مطهر عبدالعظیم‌حسنی(ع) می‌رسد. مسیر شماره 4 از باقر شهر آغاز شده و در ادامه به خیابان رجائی، پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی و در پایان به حرم مطهر عبدالعظیم‌حسنی(ع) می‌رسد. مسیر آخر نیز از جاده ورامین آغاز شده، در ادامه به میدان معلم خواهد رسید و بعد از پیمودن مسافتی از سمت سه راه ورامین، خیابان فدائیان و شهرری به حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ با همه استعداد خودرویی و نیروی انسانی خود به منظور خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائرین عزیز در آماده‌باش ۱۰۰ درصد خواهد بود؛ به همین منظور از ساعت ۲۴ شب قبل اربعین (جمعه شب) در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) و مسیر‌های پنج‌گانه ممنوعیت توقف خواهیم داشت و همکاران بنده نسبت به پاکسازی معابر اقدام خواهند نمود؛ ضمنا از ساعت ۶ بامداد روز شنبه 27 مهرماه (اربعین حسینی) ممنوعیت تردد را در طول مسیرها تا پایان مراسم خواهیم داشت.
رئیس‌پلیس راهور تهران افزود: با شروع مراسم که از ساعت ۶ بامداد روز اربعین خواهد بود تردد همه خودروها و موتورسیکلت‌ها در طول مسیرهای پیاده‌روی و محدوده حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) ممنوع خواهد بود.
آماده‌باش صد در صدی پلیس پایتخت
برای اربعین حسینی
رئیس‌پلیس پایتخت نیز با اشاره به برپایی راهپیمایی شکوهمند اربعین حسینی در پایتخت و آماده‌باش صد در صدی همه یگان‌های انتظامی و ترافیکی این فرماندهی، گفت: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای انجام هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی جاماندگان اربعین انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی با اعلام اینکه همه مسیرهای منتهی به راهپیمایی جاماندگان حسینی در تهران از 24 ساعت قبل تحت پوشش و رصد دقیق تیم‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی پلیس پایتخت قرار دارد، افزود: در روز اربعین حسینی همه عوامل انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای تامین امنیت، آرامش و انضباط مراسم عزاداران حسینی از ساعات آغازین روز ، حضوری فعال و گسترده خواهند داشت.
تمهیدات اتوبوسرانی برای مراسم پیاده‌روی اربعین
 در تهران
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد: با عنايت به برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) درتهران و شهرری، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورخه 27/07/1398 با تأمين اتوبوس‌های مورد نیاز، پس از پایان مراسم از مبادی ذیل به شرکت‌کنندگان گرامی ، سرویس‌رسانی خواهد نمود:
1- حد فاصل ميدان معلم تا سه راه ورامين (مسيرشرق به غرب) به مقاصد: دولت‌آباد – پایانه خاوران و میدان خراسان.
2- پاركينگ مقابل ميدان فرمانداري شهر ری به مقاصد: 13آبان - نازي آباد - راه‌آهن - صالح‌آباد - خاني‌آباد - يافت‌آباد - پايانه خاوران- ميدان آزادي - پايانه شمشيري.
 3- ضلع جنوبي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم‌حسنی(ع) خيابان هلال‌احمر به مقاصد: باقرشهر و كهريزك.
4-ایستگاه متروی شهرري به مقاصد: تورقوزآباد-قمصر- باقرشهر- زمان‌آباد- مفتح- عباس‌آباد- جاده نظامي- خزانه- راه‌آهن- صفائيه- دولت‌آباد و ميدان خراسان.
لازم به ذکر است با عنایت به محدودیت‌های ترافیکی، مکان دپوی اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که با اعزام به‌موقع اتوبوس در پایان مراسم ، سرویس‌رسانی بدون وقفه انجام پذیرد.
خدمات متروي تهران
به شرکت‌کنندگان در پياده‌روي اربعین تهران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروي تهران نیز گفت: شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه طبق سنوات گذشته تمهیدات و تدابیر لازم براي خدمت‌رساني مناسب به شرکت‌کنندگان در پياده‌روي اربعین حسيني تهران را در نظر گرفته است و ايستگاه‌هايي كه در مسير اين مراسم قرار دارند به ويژه ايستگاه‌هاي امام حسين (ع) واقع در خطوط 2 و 6 و ايستگاه شهرري واقع در خط يك آماده ارائه سرويس ويژه به عزاداران و شهروندان در اين روز هستند.
به گزارش شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهري تهران و حومه، فرنوش نوبخت با بيان اينكه خط يك مترو به دليل نزديكي به اماكن مذهبي مختلف در شهر تهران، معمولا در روز اربعين بيشترين مسافر را دارد، افزود: در روز شنبه (۲۷ مهر ماه) با كاهش فاصله حرکت قطارها در اين خط، سرويس‌دهي به مسافران در ساعات پرتردد با حداكثر توان انجام خواهد شد. به گفته نوبخت، در پايان اين مراسم نيز ايستگاه متروي شهرري واقع در خط يك، تا جابجايي كامل شركت‌كنندگان، آماده ارائه خدمات حداكثري به عزاداران و مسافران محترم است.