kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی

رئیس‌جمهور: با افتخار در کنار مردم مظلوم فلسطین، سوریه، عراق و یمن هستیم

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه همه‌روزه در کنار مردم مظلوم فلسطین که زیر بمباران و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارند، هستیم، گفت: در کنار مردم یمن هم هستیم و ازنظر تأمین دارو و غذا به مردم این کشور کمک می‌کنیم و این افتخار ماست.




حجت‌الاسلام روحانی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با ‌اشاره به جنایات آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران گفت: آمریکا بدون هیچ دلیل و بهانه‌ای و صرفاً به‌خاطر فشار افراطیون داخلی در این کشور، رژیم صهیونیستی و عربستان در مقابل این فشارها سر تسلیم فرود آورد و از برجام به‌عنوان یک قرارداد بین‌المللی خارج شد.
وی با بیان اینکه «هم یک مقام سعودی و هم سردمدار رژیم صهیونیستی و هم افراطیون کاخ سفید به‌صراحت گفتند که برای خروج از برجام به دولت آمریکا فشار آورده‌اند» گفت: خارج شدن از یک توافق بین‌المللی ننگ برای کشور است و ننگ بالاتر از این است که این توافق به تأیید سازمان ملل متحد رسیده و با خروج از برجام آمریکا قوانین و مقررات بین‌المللی را زیرپا گذاشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی افزود: ننگ افزون‌تر برای آمریکا این است که با اعمال تحریم‌ها، مواد غذایی و دارو را هم برای مردم ایران تحریم کرده است.
رئیس‌جمهور گفت: آمریکا مرتکب جنایت ضدبشری شده و اقدامش‌تروریسم اقتصادی است، البته معنای این‌ تروریسم اقتصادی این نیست که ملت ایران به‌زانو درآمده باشد زیرا دانشمندان، محققان، کارآفرینان و تولیدکنندگان ما به‌رغم فشارهای بی‌سابقه اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه تلاش خود را مضاعف کردند و ما امروز به سمت خودکفایی کامل حرکت می‌کنیم. حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: «اینکه در همین شرایط تحریم و فشار اقتصادی 3/5 میلیون گردشگر زائر به عراق و کربلا سفر می‌کنند به معنای نشاط جسمی‌و روحی ملت ایران است. اینکه بسیاری از آنها با پای پیاده می‌روند به این معناست که به‌ترامپ می‌گویند زانوی تو شکسته شده و پاهای ما با قدرت به سمت عشق در حرکت است.»
وی گفت: اینکه ملت ما کمک به یکدیگر را از یاد نبردند به معنای این است که ملت ایران پیروز در عرصه سیاست، اقتصاد و سلامت خواهد بود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه حرکت دوستانه همسایگان در کنار ایران به معنای شکست آمریکا و صهیونیست‌ها است، گفت: دست برادری و دوستی به سمت همه همسایگان دراز می‌کنیم.
حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه جنگ و‌تروریسم عامل مهم برهم زدن سلامت جامعه است، گفت: با بمباران تأمین سلامت ناممکن و یا بسیار سخت است.‌ اشغال و حمله نظامی ‌در یمن، سوریه، عراق و افغانستان معنایش این است که مردم در این مناطق با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو خواهند بود و سلامت مردم تهدید می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه همه‌روزه در کنار مردم مظلوم فلسطین که زیر بمباران و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارند، هستیم، گفت: در کنار مردم یمن هم هستیم و ازنظر تأمین دارو و غذا به مردم این کشور کمک می‌کنیم و این افتخار ماست. رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در منطقه شاهد بهداشت، امید به زندگی و سلامتی باشیم و بلایایی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، ریشه‌کن کنیم، باید در مقابل آتش‌افروزان با صدای بلند صحبت کنیم و در مقابلشان بایستیم، به زخم‌خوردگان کمک کنیم و در دانش و علم و فناوری کنار هم قرار بگیریم.