kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  هشدار ویلموتس فوتبالیست‌های ایرانی را بیدار کرد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی پرگل این تیم مقابل کامبوج با صحبت‌های خود به ملی‌پوشان هشدار داد و سایر بازیکنان را امیدوار به پوشیدن پیراهن تیم ملی کرد.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل و پس از این پیروزی درخصوص بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی هشدارهایی را داد که به نظر می‌رسد بازیکنان فوتبال ایران باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.
«جای هیچ کس در تیم ملی تضمین نیست»؛ « بازیکنان نا آماده که در باشگاه‌های خود نتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند جایی در تیم ملی ندارند»؛ «دعوت به تیم ملی پروسه‌ای است که همیشه باز است نه بسته».
جملات فوق در نشست‌های خبری ویلموتس از زبان مربی بلژیکی تیم ملی خارج شد تا با زبان فرانسوی به صراحت بگوید تیم ملی جای آماده‌ترین‌هاست نه اسم و رسم دارها.تیمی که در دو بازی رسمی اخیر خود مقابل کامبوج و بحرین، بازیکنان جدیدی نظیر محمد نادری، سیاوش یزدانی، مهرداد محمدی و محمد محبی را در اردوهای خود گنجانده است تا کادر فنی تیم ملی گفتار خود را در عمل هم ثابت کند.تیمی که به راحتی از اسم‌های ناآماده‌ای همچون مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش گذشت تا دور از هیاهو به پیشرفت فوتبالی‌اش فکر کند.روندی که قطعا می‌تواند باعث رشد و بروز توانایی فوتبالیست‌های ایرانی در هر تیمی که هستند شود.
اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی فوتسال
اسامی ۱۴بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران برای حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا اعلام شد.
بازی‌های مرحله انتخابی قهرمانی فوتسال آسیا ۲۰۲۰ در منطقه جنوب و مرکز آسیا از ۲۹ مهر لغایت ۵ آبان ماه ۹۸ به میزبانی ارومیه در سالن غدیر برگزار می‌شود.برهمین اساس، اسامی بازیکنان دعوت شده از سوی سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی جهت حضور در این مسابقات به شرح زیر است:مسعود محمدی، سعید مومنی، مهدی کریمی، ابوالقاسم عروجی، اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، طاها نعمتیان، رحمان سارانی، سعیداحمد عباسی، مهدی جاوید، علیرضا عسگری، حمید احمدی، بهزاد عظیمی ‌و محمد شجری.ملی‌پوشان فوتسال ایران از ۲۷ مهر وارد اردو می‌شوند و در نهایت ۲۹ مهر راهی ارومیه می‌شوند.
صعود تیم ملی فوتسال ایران به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا به واسطه میزبانی ترکمنستان و همگروهی ایران با این تیم از پیش قطعی است.از تیم اصلی ایران بازیکنانی نظیر عروجی، حسن زاده، عباسی، جاوید، شجری و احمدی دعوت شده‌اند. بازیکنانی نظیر فرهاد توکلی، سپهر محمدی، حسین طیبی، احمد اسماعیل پور، قدرت بهادری، علیرضا صمیمی، محمدرضا سنگ سفیدی و... به خاطر قطعی بودن صعود ایران، از سوی کادر فنی دعوت نشده‌اند و فرصت به نفرات دیگر رسیده است.
نخستین قضاوت فغانی در استرالیا و اعلام پنالتی با کمکVAR
علیرضا فغانی داور فوتبال کشورمان که مدتی است به کشور استرالیا مهاجرت کرده، دیروز نخستین قضاوت خود را در اِی‌لیگ استرالیا پشت سر گذاشت. تیم وسترن سیدنی واندررز و سنترال کاست مارینرز در هفته نخست لیگ استرالیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری 2 بر یک تیم شهر سیدنی خاتمه یافت.گل دوم تیم وسترن سیدنی در حالی به ثمر رسید که فغانی در دقیقه 82 مسابقه، یک پنالتی به سود این تیم اعلام کرد. توپ پس از برخورد به دست دیلان فاکس مدافع تیم سنترال کاست، از دروازه این تیم دفع شد که فغانی پس از بازبینی صحنه در سیستم کمک‌داور ویدیویی (VAR)، یک پنالتی به نفع وسترن سیدنی گرفت. میشل دوک با به ثمر رساندن دومین گل خود و تیمش در این مسابقه، برتری تیمش را تضمین کرد.
ادامه تغییرات روی نیمکت تیم امید
تغییرات در تیم امید ایران همچنان ادامه دارد و بدین ترتیب سرمربی سابق تیم جوانان ایران به عنوان دستیار استیلی انتخاب شد. تغییرات در تیم امید ایران همچنان ادامه دارد و به انتخاب سرمربی این تیم امروز یک مربی دیگر به کادر فنی اضافه شد و بدین ترتیب امیرحسین پیروانی، از امروز کار خود را با حمید استیلی در تیم امید ایران آغاز کرد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که پیش از این نیز فرهاد مجیدی و فرشاد ماجدی از این تیم جدا شدند و حمید استیلی به عنوان سرمربی منصوب شد و علیرضا امامی‌فر و رضا شاهرودی نیز به عنوان دستیاران وی منصوب شدند.