kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری:

متقاضیان ثبت شرکت به دلالان مراجعه نکنند

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری گفت: متقاضیان ثبت شرکت برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان از سامانه‌های تخصصی و پنجره واحد خدمات ثبت شرکت‌ها خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند.




به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرتضی ادب اظهار داشت: ارائه خدمات در حوزه سازمان ثبت در راستای برنامه‌های مدون قوه قضائیه بهبود پیدا کرده و غیرحضوری و مکانیزه شده است و ما در سازمان ثبت اسناد کمتر خدماتی را داریم که الکترونیکی نشده و در راستای ارتقاء سلامت اداری و تکریم متقاضیان به‌صورت مستمر بهبود پیدا نکرده باشد.
ادب افزود: در همه فرآیندها، اطلاع‌رسانی نتیجه انجام کار و ابلاغ‌های الکترونیکی به‌صورت پیامک یا ابلاغ از طریق کارتابل الکترونیک برای متقاضی ارسال می‌شود و سازمان ثبت غیر از دفاتر اسناد رسمی ‌هیچ کارگزار دیگری ندارد و سامانه جامع ثبت شرکت‌ها به‌صورت رایگان و تمام‌وقت پاسخگوی تمام نیازهای تخصصی متقاضیان
می‌باشد.
وی ادامه داد: متقاضیان ثبت شرکت به جهت جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و افراد فاقد صلاحیت از مدارک و اطلاعات هویتی‌شان، از سامانه‌های تخصصی و پنجره واحد خدمات ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و یا جامعه وکلای رسمی ‌خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند.
ادب درخصوص چگونگی نظارت بر شرکت‌های ثبت شده نیز گفت: در حوزه ثبت شرکت به محض ثبت آن، قوانین متعددی وجود دارد و ما مشخصات این شرکت را به دستگاه‌های متعدد به‌صورت برخط ارسال می‌کنیم که یکی از آن دستگاه‌ها سازمان امور مالیاتی است. بر اساس قانون، اطلاعات همه‌ اشخاص حقوقی از جمله هویت کامل شرکت‌ها و مؤسسات در اختیار سازمان مالیاتی و همچنین سایر مبادی مجاز از جمله نظام پولی و بانکی و سایر بخش‌ها قرار می‌گیرد.