kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

اخبار دانشگاه


نیلی و فتوحی در انتظار تصمیم فرجی‌دانا
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: مسعود نیلی و محمود فتوحی دو گزینه انتخاب شده برای ریاست این دانشگاه صبح روز گذشته به دفتر وزارت علوم معرفی شدند.
دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با مهر اعلام کرد: در جلسه شورای روز 4 تیر 93 دانشگاه صنعتی شریف سه نفر به عنوان گزینه‌های ریاست دانشگاه به اعضای شورا معرفی شدند که یکی از افراد کناره‌گیری کرد و دو نفر به عنوان گزینه‌های ریاست باقی ماندند. مسعود نیلی و محمود فتوحی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در جلسه شورای دانشگاه برای معرفی به وزیر علوم تایید شدند که روز گذشته دکتر رضا روستا آزاد به عنوان رئیس شورای دانشگاه صنعتی شریف این دو گزینه را برای تصدی ریاست دانشگاه به دفتر وزیر علوم معرفی کرد. لازم بذکر آنکه پیش از این سعید سهراب پور، عضو کمیته هفت نفره انتخاب ریاست دانشگاه شریف عنوان کرده بود که تا اعلام گزینه نهایی ریاست صنعتی شریف، از هیچ کاندیدایی نام برده نخواهد شد!
طرح استیضاح هم تغییرات را متوقف نکرد!
وزیر علوم در احکام جداگانه‌ای محمد صادق آخوندی را به سمت سرپرست دانشگاه صنعتی قم و عباس هنر بخش رئوف را به سمت سرپرست دانشگاه سمنان منصوب کرد.
وزیر علوم، همچنین در نامه‌های جداگانه‌ای از خدمات  سید محمد‌هادی مشکوه السادات سرپرست سابق دانشگاه صنعتی قم و علی خیرالدین رئیس دانشگاه سمنان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. گفتنی است آخوندی دارای دکترای فیزیک جامد و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران است و در گذشته مسئولیت راه اندازی دانشگاه صنعتی قم را  برعهده داشته است. همچنین عباس هنر بخش رئوف دانشیار رشته مهندسی مواد و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان است و از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به تصدی مسئولیت معاونت‌های آموزشی و دانشجویی، ریاست دانشکده مهندسی و مدیریت گروه مهندسی مواد دانشگاه سمنان اشاره کرد. جالب آنکه طی 5 روز گذشته و پس از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و تربیت مدرس، این چهارمین تغییر در ترکیب ریاست دانشگاه‌های کشور بشمار می‌رود!
نگرانی شدید نمایندگان از عملکرد وزارت علوم
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در صحبتی که با امضاکنندگان داشتم، آنها از عملکرد وزارت علوم به‌شدت نگران بودند و احساس می‌کردند ممکن است این عملکرد هزینه‌های سنگینی برای کشور داشته باشد.
محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان جلوگیری از یک خسارت بزرگ برای کشور را دلیل استیضاح خود می‌دانند، تصریح کرد: امروز فضای دانشگاهی پیشرفت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و رشد چشمگیر علمی را شاهد است که شاید برخی عملکردها این رشد را متوقف کرده و دچار مخاطره کند. زاهدی با بیان اینکه استیضاح باید در روال قانونی خود  انجام شود، خاطرنشان کرد: حال باید ببینیم چه زمانی استیضاح اعلام وصول شده و اقدامات مربوط به آن انجام خواهد شد.