kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
هاشمی‌رفسنجانی در دیدار سفیر ترکیه:

داعش مخل امنیت کشورهایی خواهد شد که امروز حامی‌ آنها هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروهک تروریستی داعش که امروز در عراق جنایت می‌کند، مخلّ امنیت کشورهایی خواهد شد که امروز حامی آنها هستند.


اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، ویژگی‌های دو کشور ترکیه و ایران را برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها منحصر به فرد خواند و گفت: در هیچ مقطعی از تاریخ، پسندیده نیست که سیاست بر روابطی که ریشه در فرهنگ مشترک دارد، سایه اندازد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشریح چگونگی به وجود آمدن طالبان و القاعده در دامن کشورهای غربی و آمریکا، گفت: بعدها همین گروه طالبان و القاعده دشمن سرسخت آنها شدند و در آینده نیز گروهک تروریستی داعش که امروز در عراق جنایت می‌کنند، مخلّ امنیت کشورهایی خواهند شد که امروز حامی آنها هستند.
هاشمی‌رفسنجانی، اوضاع امروز مصر، لیبی، یمن، سوریه و تا حدودی عراق و افغانستان را مصداقی برای نفرت مردم از تندروی‌ها دانست و افزود: مردمی که دو سال پیش علیه دیکتاتوری به خیابان‌ها آمده بودند، وقتی برنامه‌های افراطیون را دیدند، دوباره به نظامی‌ها پناه آوردند.
به گزارش فارس، لومیت یاردیم نیز در این دیدار، برنامه‌های دولت متبوع خویش را گسترش همکاری‌ها با ایران خواند و با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تأسیس گروه دی 8 که همکاری خوبی در کشورهای اسلامی در حال توسعه بود، گفت: متأسفانه آن همکاری‌ها جای خود را امروزه به منازعات داد.
سفیر ترکیه در ایران شرایط امروز را «دوره‌ای تلخ در تاریخ اسلام» دانست و گفت: اگر راهکار مناسب سیاسی پیدا نشود، مسائل کشورهای اسلامی پیچیده‌تر می‌شود.