kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

اخبار کوتاه


بی‌اعتباری دفترچه‌های
 بدون شماره سریال

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: از اول مهرماه دفترچه‌های درمانی فاقد شماره سریال 18 رقمی از درجه اعتبار ساقط بوده و ارائه خدمات درمانی به صاحبان این دفترچه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
نقص فنی مترو در خط 4
صبح دیروز نقص فنی قطار در ایستگاه دروازه دولت برای دقایقی موجب معطلی مسافران شد.
بنا به این گزارش، نقص فنی ساعت 11 و 10 دقیقه اتفاق افتاد و مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو با صدور اطلاعیه‌ای از مسافران عذرخواهی کرد.
آغاز تولید برق از زباله
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اعلام آمادگی کامل برای بهره‌برداری برق تولیدی از زباله گفت: منتظر بستن قرارداد با وزارت نیرو هستیم.
به گفته حسن کریمیان در اردیبهشت سال گذشته کارخانه تولید برق از پسماند به روش هاضم به بهره‌برداری رسید که خوشبختانه تاکنون 7 مخزن این کارخانه پر از گاز شده و همه شرایط برای تولید برق مهیاست.
بخشش در پای چوبه‌دار
فردی که به خاطر اختلافات شخصی باعث مرگ غیرعمد شاگردش در آتش‌سوزی مغازه شده بود، پای چوبه‌دار بخشیده شد.به گزارش مهر مردی که در سال 85 اقدام به آتش‌زدن مغازه پلاستیک فروشی خود کرده بود و باعث گرفتار شدن شاگردش در میان شعله‌های آتش شده بود بالاخره بعد از 8 سال به قصاص اعدام محکوم شد، اما اولیای دم با پذیرفتن غیرعمدی بودن این حادثه عامل اصلی این قتل را در پای چوبه‌دار بخشیدند.
جمشید سامورایی
 دوباره دستگیر شد

رئیس کلانتری 153 شهرک ولیعصر از دستگیری «جمشید سامورایی» به خاطر تخریب کامل میوه‌فروشی‌های محله زاهدی خبر داد.
جمشید معروف به سامورایی از اراذل و اوباش سطح یک تهران اخیرا از زندان آزاد شده بود و هنوز چند روزی از آزادی‌اش نگذشته بود که به دلیل نامعلومی با میوه‌فروشان محله زاهدی درگیر و با خودرو خود تمام میوه‌های میوه‌فروشان را از بین برده و از محل متواری شده بود.
زمان سکته قابل پیش‌بینی است
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه 136 هزار نفر به علت سکته قلبی یا مغزی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: با بررسی عوامل خطر می‌توانیم زمان سکته افراد را پیش‌بینی کنیم. سیاری افزود: از این تعداد 43 هزار نفر به علت سکته مغزی و 93 هزار نفر در اثر سکته قلبی فوت کرده‌اند.
توقیف 393 خودروی حادثه‌ساز در یک شب
معاون عملیاتی ترافیک پلیس راهور تهران از توقیف 393 دستگاه خودرو در طرح شبانه خبر داد و گفت: در این طرح که شنبه‌ شب گذشته اجرا شد خودروهای توقیف شده به مدت 72 ساعت  جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شدند.
طی این مدت 563 دستگاه وسیله نقلیه نیز که خلافی بالای 10 میلیون ریال داشتند توقیف شدند.