kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

طرح اشغال دوباره غزه در دستور کار سران رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دستور افزایش حملات به غزه و اشغال این منطقه را مطرح کردند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، بنی گانتس رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل خواستار تشدید حملات علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه شد.
وی به نیروهای ارتش دستور داد در واکنش به حملات موشکی از غزه حملات نظامی علیه غزه را تشدید کنند.
این مقام صهیونیستی همچنین به تیپ‌های زرهی ارتش دستور داد تا به لشگر ویژه نوار غزه ملحق شوند و نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین را به موشک‌های تازه مجهز کرد.آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز خواستار اشغال کامل نوار غزه شد.
وی افزود، عملیات محدود نظامی علیه غزه فقط به تقویت حماس منجر می‌شود، از این رو اسرائیل فقط یک گزینه در پیش دارد و آن اشغال غزه است.
این در حالی است که روز گذشته در اولین روز از ماه مبارک رمضان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود 12 بار غزه را مورد هدف قرار دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد علاوه بر سه حمله‌ای که شنبه شب به یک سامانه پرتاب موشک در مرکز غزه داشته 9 حمله دیگر نیز به دو پایگاه ساخت اسلحه در شمال و مرکز غزه و پایگاه‌های مربوط به فعالان فلسطینی صورت گرفته است.منابع محلی گفتند که در حمله نخست، یک زمین خالی از سکنه در منطقه مقبوله واقع در شرق البریج بمباران شد و در حمله دوم نیز یک زمین خالی از سکنه در خیابان «بنات» واقع در شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار گرفت.
برخی منابع فلسطینی نیز گزارش دادند که در بمباران شهر خان‌یونس، یک کودک زخمی شده که به بیمارستان منتقل گشت.
از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت صهیونیست‌ها، شهرک‌های صهیونیستی واقع در اطراف نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن آتش‌سوزی در یک کارخانه شهرک سدیروت به وقوع پیوست و آژيرهای خطر در شهرک‌های صهیونیستی به صدا درآمد.
منابع اسرائیلی اعلام کردند که سه صهیونیست بر اثر اصابت موشک به منطقه صهیونیست‌نشین سدیروت زخمی شدند.در همین رابطه گردان‌های ناصر صلاح‌الدین مسئولیت شلیک راکت به شهرک سدیروت را برعهده گرفت.
در بیانیه این گروه فلسطینی‌ آمده است این اقدام در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفته است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه این رژیم را از تشدید حملات علیه این منطقه برحذر داشت.
صلاح بردویل یکی از رهبران حماس در این باره گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد شکست عملیات خود برای یافتن سه نظامی ناپدید شده در کرانه باختری را با تشدید حملات علیه غزه و گروه‌های مقاومت تلافی کند.