kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

اخبار جام جهانی 2014 - برزیل


ضربات پنالتی جان یک برزیلی را گرفت
یک تماشاگر برزیلی بر اثر فشار ناشی از ضربات پنالتی پایان دیدار سلسائو و شیلی دچار سکته قلبی شد و جان باخت.
عملی شدن تهدید بازیکنان نیجریه
 بازیکنان تیم ملی فوتبال نیجریه در اقدامی هماهنگ تهدید کرده بودند که در صورت پرداخت نشدن پاداش بردهای مرحله گروهی جام‌جهانی در بازی مقابل فرانسه حاضر نخواهند شد.فدراسیون فوتبال نیجریه که پیش از این چند بار دیگر با تهدیدهایی از این دست از سوی بازیکنان تیم خود مواجه شده بود، سریعا دست به کار شد و پاداش وعده داده شده در ازای هر برد در مرحله گروهی را به بازیکنان پرداخت کرد که به هر کدام از آن‌ها بابت پیروزی بر بوسنی 10 هزار دلار تعلق گرفت.
فغانی داور چهارم نیجریه - فرانسه
علیرضا فغانی از سوی کمیته برگزارکننده رقابتهای جام جهانی به عنوان داور چهارم دیدار تیم‌های نیجریه - فرانسه انتخاب شد.قضاوت این بازی بر عهده «مارک دابلیو جیجر» آمریکایی است و وی را «مارک شان هورد» از آمریکا و «جو فلچر» از کانادا همراهی خواهند کرد.
کلمبیا حریف برزیل شد
تیم‌های ملی برزیل و کلمبیا به ترتیب با برتری مقابل شیلی و اروگوئه حریف یکدیگردر مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شدند. تیم فوتبال برزیل در آغاز دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام جهانی 2014 در ضربات پنالتی موفق به شکست شیلی با نتیجه 3 بر 2 شد. این پیروزی برای برزیل در حالی حاصل شد که تیر دروازه دو بار در این بازی مانع فرو ریختن دروازه‌شان شد. در این دیدار که در حضور 57  هزار 714 تماشاگر ورزشگاه بلو هوریزنته برگزار شد، «داوید لوییس»، مدافع پیش تاخته برزیل، طلایی پوشان را در دقیقه 18 پیش انداخت اما در دقیقه 32  «آلکسیس سانچز» بود که از روی اشتباه «هالک» بازی را به تساوی کشید تا تیم پیروز در ضربات پنالتی مشخص شود.در دیگر دیدار این مرحله کلمبیا و اروگوئه دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را برگزار کردند که این دیدار با 2 گل رودریگس در نهایت با برتری 2 بر صفر کلمبیا به پایان رسید.
برنامه ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی
دوشنبه 9/4/1393
* فرانسه ............................................................................................ نیجریه(ساعت 20:30)
سه‌شنبه 10/4/1393
* آلمان .............................................................................................. الجزایر(ساعت 00:30)