kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

تلاش تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک

تیم ملی تکواندو برای حضور در نخستین مرحله از مسابقات جایزه بزرگ تکواندو در سال 2014 امشب با شش تکواندوکار راهی چین می‌‌شود.

فدراسیون جهانی تکواندو برای سال 2014 میلادی چهار مرحله از رقابتهای گزینشی المپیک را برنامه‌ریزی کرده که به صورت جایزه بزرگ با پرداخت جوایز دلاری برگزار می‌شود. این مسابقات علاوه بر جوایز دلاری، امتیاز بالایی در رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک خواهد داشت.
طبق برنامه، اولین مرحله از این مسابقات 13 تا 15 تیرماه به میزبانی چین در «سوژو» برگزار خواهد شد که تیم ملی کشورمان با هادی مستعان، بهنام اسبقی، محمد باقری‌معتمد، مسعود حجی‌زواره، فرزاد عبداللهی و سجاد مردانی با هدایت بیژن مغانلو و مهدی بی‌باک ساعت 23:35 امشب از طریق دوحه راهی چین می‌‌شوند.
بر اساس اعلام فدراسیون جهانی این مسابقات در چهار وزن المپیکی برگزار می‌شود که نفرات اول تا 31 رنکینگ جهانی مجاز به حضور در این مسابقات هستند و میزبان نیز می‌تواند در هر وزن یک تکواندوکار معرفی کند. به نفرات اول این مسابقات علاوه بر 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیکف 5 هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا خواهد شد. نفرات دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14/4 امتیاز و  هزار دلار جایزه دريافت خواهند کرد.