kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
مدیر عامل آب و فاضلاب خبر داد

اجرای 250 طرح فاضلاب در کشور

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در حال حاضر 250 طرح فاضلاب در کشور با اعتبار هفت هزار و 800 میلیارد ریال در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌«حمیدرضا جانباز» در مراسم معارفه کاظم لطفی مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان این‌که این پروژه‌ها از دهه 70 آغاز شده اما متاسفانه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی ندارد، افزود: نتوانستیم اولویت‌بندی درستی انجام دهیم و نیاز به دفع بهداشتی و ایجاد سامانه‌های فاضلاب جزو مطالبات عمومی از سوی مسئولان محلی و نمایندگان از وزارت نیرو شده است.
وی اظهار داشت: در یک سال گذشته، 21 طرح شیرین‌سازی آب و اجرای تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب با حدود شش هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار، قرارداد با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم.
جانباز ادامه داد: همچنین هشت طرح فاضلاب از شبکه تا تصفیه‌خانه نیز به روش بیع متقابل با همین میزان اعتبار منعقد شده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب بر لزوم استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به‌عنوان دیگر منابع اعتباری برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: قانون اجازه استفاده 10 میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و ایجاد سامانه‌های مرتبط و تصفیه‌خانه‌های آب آشامیدنی روستایی و شهری را به ما داده است.
وی از فراخوان جذب سرمایه‌گذار از طریق جراید طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: آمادگی داریم که این گام در استان گیلان نیز برداشته شود.
وی با تاکید بر ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها خاطرنشان ساخت: در دستور کار است تا سرمایه‌گذاری‌های انجام شده هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
جانباز با اشاره به پایین بودن شاخص برخورداری جمعیت روستایی گیلان از آب آشامیدنی نسبت به میانگین کشوری تصریح کرد: می‌کوشیم در یک برنامه‌ریزی منسجم، شاخص این استان به شاخص متوسط کشوری برسد.