kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵

کوتاه از شهرستان ها


افتتاح درمانگاه تخصصی
بندر لنگه- خبرنگار کیهان: بزرگ‌ترین درمانگاه تخصصی استان هرمزگان با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه در بندر لنگه به بهره‌برداری رسید.
این درمانگاه دارای بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، پزشک عمومی، درمانگاه شبانه‌روزی و فوریت‌های پزشکی است.
اختصاص اعتبار به پسماند
بابل خبرنگار کیهان: 10میلیارد ریال اعتبار به پسماند و بهبود عبور و مرور شهر بابل از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص یافت.
اهدای اعضای مرگ مغزی
اصفهان- خبرنگار کیهان: 3 عضو یک مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند پیوند اهداء شد.
با رضایت خانواده «ام‌البنین مظفری» 43 ساله که در اثر سانحه دچار مرگ مغزی شده بود، مورد عمل جراحی برداشت اعضاء قرار گرفت و 2 کلیه و کبد نامبرده به 3 بیمار نیازمند پیوند زده شد.
پلمب کارخانه غیراستاندارد
اصفهان- خبرنگار کیهان: سه محصول لوازم خانگی در اصفهان غیراستاندارد اعلام شد. مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: این محصولات شامل جاروبرقی، پنکه و چای‌ساز با نام تجاری Watson (واتسون) غیراستاندارد است. شفیعی افزود: کارخانه تولیدکننده، این محصولات بدون دریافت پروانه استاندارد را بدون کیفیت وارد بازار کرده است. وی گفت: خط تولید این کارخانه هم پلمب شد.
وجود روستاهای محروم در خوزستان
اهواز- خبرنگار کیهان: امام جمعه موقت اهواز گفت: وجود روستاهای محروم در کنار پالایشگاه‌ها و صنایع عظیم در استان بدین معنی است که توسعه‌یافتگی متوازن در خوزستان وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در آیین معارفه مدیرعامل جدید آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: خوزستان به لحاظ منابع نفتی و خاک و آب یک استثناء است و چندین درصد از درآمد کشور را تأمین می‌کند، اما بهره‌مندی خوزستان با ثروتی که درونش است تناسب ندارد.
تولید خمیر خرما
* عملیات ایجاد و راه‌اندازی خط تولید خمیر خرما توسط بخش خصوصی در شهرستان شادگان آغاز شد.
سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی شهرستان شادگان گفت: راه‌اندازی خط تولید خمیر خرما و بسته‌بندی خشکبار با سرمایه یک میلیارد و 255 میلیون ریال است که زمینه اشتغالزایی هشت نفر از اهالی منطقه را فراهم کرده است.
سیدعباس موسوی افزود: شهرستان شادگان یکی از قطب‌های تولید خرما در استان خوزستان است که با راه‌اندازی این طرح با ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن در تولید خمیر خرما و با راه‌اندازی خط بسته‌بندی این محصول زمینه صادرات خرما در این شهرستان مؤثر باشد.
قانون‌گریزی موتورسواران
سبزوار- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهور سبزوار قانون‌گریزی برخی راکبین موتورسیکلت در این شهر را یکی از مهمترین مشکلات راهنمایی و رانندگی برشمرد.سرهنگ سعید متین افزود: حدود 120 هزار موتورسیکلت در سبزوار و حومه وجود دارد که رعایت نکردن برخی از راکبین این وسیله نقلیه مشکلات ترافیکی خطرناکی در سطح شهر بوجود آورده است.وی با ابراز تأسف از عدم رعایت استفاده از کلاه ایمنی توسط عده‌ای از راکبین و سرنشینان موتورسیکلت افزود: در اردیبهشت ماه امسال 180 فقره تصادف در سطح شهر سبزوار رخ داده است که بیش از 200 نفر مجروح داشته‌ایم.
کمک به بیماران سرطانی
مراغه- خبرنگار کیهان: در گردهمایی خیران انجمن حمایت از بیماران سرطانی مراغه، خیران 100میلیون تومان به بیماران سرطانی کمک نقدی کردند. 9خانه بهداشت در روستاهای مراغه احداث شده است و امسال همچنین شش خانه بهداشت روستایی نیمه‌تمام نیز با این 9 طرح تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
کمک به سوریه
همدان- خبرنگار کیهان: مرکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت سوریه در همدان افتتاح شد. علی تعالی فرماندار همدان در مراسم افتتاح این دفتر، آگاهی مردم از جنایت‌های تکفیری‌ها و اهداف شومی که برای ما در سر دارند را ضروری خواند و بیان کرد: طی سال‌های گذشته در اطلاع‌رسانی و بسیج مردم در مقابل خیانت‌های تکفیری غفلت کردیم.
افزایش کرایه اتوبوس
شیراز- خبرنگار کیهان: شورای اسلامی شهر شیراز از تاریخ یکم تیرماه سال جاری نرخ جدید کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری را به میزان 30 درصد افزایش داد.کرایه نقدی در صورت عدم استفاده از کارت بلیت به میزان 50 درصد بیشتر خواهد بود.
بهره برداری از 187 پروژه
قم- خبرنگار کیهان: معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با اشاره به تصویب 324 پروژه سفر رهبر معظم انقلاب گفت:‌ از این تعداد میزان 187 پروژه بهره برداری رسیده و 130 پروژه دیگر در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سیدحسن رضوی در جلسه بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه محور اصلی برگزاری این جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های نیمه تمام است گفت: گزارشات پیشرفت پروژه‌های نیمه‌تمام در این جلسه بررسی شده و به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به 324 پروژه مصوب این سفر با اعتباری بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال، گفت: از این تعداد طرح و پروژه 187 پروژه به بهره‌برداری نهایی رسیده، 130 پروژه در حال اجراست و هفت پروژه نیز قابلیت اجرا ندارد.
حمایت از سرمایه‌گذاران
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تغییر ساختار آئین دادرسی کیفری به تصویب رسید و از اول مهرماه اجرایی می‌شود.حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری افزود: در حال حاضر کمیته حمایت از سرمایه‌گذاران در استان کرمانشاه تشکیل شده و این کمیته از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه را دارند حمایت می‌کند.وی گفت: سال گذشته در زمینه حفاظت از اراضی ملی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است به طوری که توسط دادسرای کرمانشاه از هدررفت اموال بیت المال به ارزش 11 میلیارد و 800 میلیون تومان جلوگیری بعمل آمد.
تکمیل کمربندی بابل
بابل- خبرنگار کیهان: حسین نیاز‌آذری نماینده مردم بابل در مجلس گفت: 14 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در تکمیل کمربندی جنوبی شهرستان بابل تخصیص داده شده است.
آبیاری اراضی جنگلی
کرج- خبرنگار کیهان: 700 هکتار از جنکل‌کاری‌های شرق کرج تحت پوشش شبکه آبیاری قرار گرفت.عباس زارع مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد که سازمان 700 هکتار از جنگل‌کاری های شرق شهر کرج که شامل خلج‌آباد، حصار و ویسه است را تحت پوشش شبکه آبیاری قرار دهد.
تجلیل از زکات‌دهندگان نمونه
سمنان- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در مراسمی از بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی و همچنین زکات‌دهندگان برتر بخش کشاورزی شهرستان سرخه تجلیل شد و از هفت بهره بردار نمونه بخش کشاورزی و چهار زکات‌دهندگان نمونه تقدیر به عمل آمد.