kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵

پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان برف نوشهر به کندی صورت می‌گیرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوشهر با تاکید بر ضرورت همکاری بانک‌های عامل برای شتاب بخشیدن به فرایند پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان برف، گفت: خانواده‌های خسارت‌دیده منتظر همکاری بانک‌ها در این خصوص هستند.

«یزدان کرد» با وجود گذشت ماه‌ها از بارش سنگین برف و خسارات وارد شده ناشی از آن، تاکنون از مجموع 600 خانوار خسارت‌دیده دارای پرونده، فقط 110 خانوار موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.
وی افزود: اکنون مسئولان بانک های عامل در چنین شرایطی که برف خسارت‌های سنگینی به واحدهای مسکونی و تجاری در این منطقه وارد کرده، برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نداشتن قسط‌های معوق بانکی و چک‌های برگشتی را نباید مبنای ارائه تسهیلات قرار دهند.
رئیس بنیاد مسکن نوشهر میزان اعتبار اختصاص یافته برای جبران خسارات برف مربوط به بخش‌های مسکن و تجاری شهرستان را حدود 463 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون از این اعتبار حدود 31 میلیارد و 170 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد که با توجه به حجم پرونده‌ها این مبلغ پرداختی بسیار اندک است.
رئیس بنیاد مسکن نوشهر مجموع واحدهای خسارت دیده ناشی از برف سال گذشته در این شهرستان را یک هزار و 127 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 134 مورد تجاری و بقیه نیز مسکونی بوده‌اند.
بارش برف سنگین ماه بهمن سال گذشته، خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف به ویژه بخش مسکونی در غرب مازندران وارد کرد که در 60 سال گذشته بی‌سابقه بود.